Instal·lacions artístiques a les aules obertes d’Infantil

Durant aquest curs des de plàstica infantil hem començat a treballar les instal·lacions artístiques durant les tardes de aules obertes.

Les instal·lacions artístiques sorgeixen com a expressió artística en els anys seixanta del segle passat en les derives dels happenings d’Allan Kaprow. La instal·lació irromp en un espai per a constituir-se en una obra d’art on intervé sòl, parets, llums i altres objectes de qualsevol matèria i forma que s’incorporin, podent ser fins i tot immaterials o mixtos. Les quals destaquen per la nova concepció que s’atorga a l’objecte i a la relació d’aquest en un espai i temps determinat.

Nosaltres, les instal·lacions en el context educatiu les presentem com a espais de simbolització i joc, que posen l’èmfasi en l’experiència artística com a vehicle de trobada i participació. Les instal·lacions es converteixen en espais on els nens/es puguin explorar, participar, compartir amb uns altres, fer, desfer o descobrir. La seva metodologia pretén modificar concepcions i actituds, millorant o transformant, els processos d’ensenyament-aprenentatge. Els alumnes poden expressar-se en un espai de llibertat i construir els seus propis coneixements a través del joc i interacció amb el que els envolta.

Les instal·lacions artístiques són sense dubte un gran descobriment d’aquest curs no només per a nosaltres , sinó també per l’alumnat, que el gaudeix amb total llibertat i il·lusió.