Cloenda del Consell d’Infants de Girona

consellinfants_03 consellinfants_02

El Consell d’Infants és un òrgan de participació de i per als nens i nenes. Un observatori de la ciutat , on a partir de la mirada i de l’alçada dels nens i les nenes poder detectar aquells aspectes i temes millorables del municipi que passen desapercebuts pels adults. Un espai de participació, on els nens i les nenes poden exercir els seus drets civils com a ciutadans, en els temes que estan relacionats directament amb ells. Els infants que en formen part tenen un punts de vista , necessitats i interessos propis. Les funcions del Consell d’Infants són conèixer, observar, valorar, opinar, denunciar, reivindicar, proposar, dissenyar… en tots aquells temes relacionats amb la ciutat i amb els infants.
Hi han participat els alumnes de 5è i 6è de 25 centres d’educació primària, públics i concertats, amb un total de  48 consellers i conselleres que han estat elegits de forma democràtica pels seus companys i companyes. A la nostra escola han estat elegides les alumnes Jeanette García de 5è i Laura Sainz de 6è com a conselleres representants les quals han assistit cada mes a les reunions on es debaten diverses propostes per a dissenyar un projecte de ciutat des de la seva mirada d’infants. Podeu veure l’acte de constitució del Consell d’Infants en aquest vídeo.

1. Cristina Rius

En la nostre opinió, vista desde fora, els pares de la Laura Sainz de 6è, ens hem vist molt implicats, en les reunions i sortides que s’han fet. Gratificant veient com els nostres fills prioritzen l’esbarjo tant per ells com per a la gent gran. Un lloc per a la familia on li donen més importància que de vegades nosaltres mateixos.