Salut · Medicacions · Polls

• Si algun alumne/a ha de prendre medicació durant l’horari escolar cal que ho comuniqui per escrit al seu tutor/a indicant-ne l’horari i la dosi. Els impresos corresponents s’han de demanar a Direcció, o imprimir-los des de la pàgina web del centre. També cal portar còpia de la recepta del metge.
  • Si algun alumne/a es troba malament durant l’horari escolar es telefonarà a la família en funció dels símptomes que presenti (febre, vòmits, diarrea, etc…). Si no se’ls localitza se’l guardarà a l’escola en les millors condicions possibles, però en cap cas s’administraran medicaments.
  • Quan es detectin casos d’alumnes amb polls, trucarem a la família per informar-los que han de fer el tractament. Enviarem un sms a totes les famílies de la mateixa classe, perquè cada família revisi el cabell dels seus fills i, segons el resultat faci la prevenció o el tractament. Una vegada s’ha aplicat el tractament, ja es pot tornar a escola. El paper informatiu no es repartirà cada vegada. Es podrà consultar al web de l’escola, allà trobareu les indicacions més precises del tractament i de la prevenció.
  • Quan els/les nens/es presentin malalties que puguin ser contagioses (varicel·la…) o febre igual o superior a 37º, no poden venir a l’escola.
  • Els alumnes que estan malalts amb processos febrils no poden tornar a l’escola fins 24 hores després d’haver desaparegut la febre, tal i com es recomana des dels serveis de pediatria. S’ha de procurar que els nens tornin a l’escola ben recuperats per poder treballar i gaudir de les activitats, i no precipitar el retorn quan estan sota l’efecte de la primera medicació.
  • En cas que un nen o nena es faci mal durant l’horari escolar i necessiti una atenció mèdica, s’intentarà primer localitzar a la família perquè siguin els pares que l’acompanyin al metge o al CAP. Si és molt urgent i/o no es localitza cap familiar, un mestre de l’escola el portarà al CAP i des del centre es continuarà buscant a la família. Si calgués el trasllat a l’hospital de Figueres i no es localitzés a la família s’hauria de demanar una ambulància.

Per aquest motiu és important tenir sempre un telèfon de contacte i comunicar a l’escola qualsevol canvi de direcció i de número.