Van Gogh multisensorial

L’abordatge sensorial és una estratègia d’aprenentatge que resulta molt efectiva en la majoria d’alumnat. Aprofitar al màxim la informació que arriba a través dels sentits ens pot ajudar a tots i totes a adquirir més sabers i competències, no ens cansarem de repetir-ho!😃

Un exemple és l’activitat de l’àmbit artístic que hem realitzat, relacionada amb l’argument de l’obra que es representarà en la Mostra de Teatre Escolar del proper 19 de maig. Com que no participem tots, ens va semblar bona idea formar part d’aquest treball reproduint una de les pintures més conegudes de Vincent Van Gogh: Els girasols, ja que ell és el protagonista de la representació.

Així que vam utilitzar dues de les eines més potents que tenim a l’Escola: l’aula multisensorial i el NINUS.

El primer que vam fer va ser descobrir qui era Van Gogh i després visualitzar un vídeo sobre l’exposició itinerant del pintor. Si mireu l’enllaç al vídeo de Youtube, entendreu el per què vam decidir seguir aquest procés d’aprenentatge sensorial.

Si us fixeu bé, el millor de tot és que, amb la projecció al terra del NINUS, ens podem capbussar en els quadres de l’artista…. I ENS HA ENCANTAT!! Mireu, mireu:

Després ens hem centrat en “Els girasols” i, a partir d’un esbós realitzat amb l’ajuda del Ninus i fent ús de la llum “ultravioleta” de l’aula multisensorial, comencem la nostra versió de la pintura… Els colors, les formes, la llum, nosaltres mateixos, tot agafa una nova perspectiva, més profunda.

Com haureu vist al carrusel de fotos, el resultat ha sigut FANTÀSTIC!! (tot i que ens falten els últims retocs😉)

De ben segur que l’obra de teatre també serà un èxit garantit!

Com sempre, moltes gràcies per llegir-nos💟💟