Treballem en xarxa

La Xarxa de Competències (XdC) és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent.

La Xarxa de Competències està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi als docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen. Actualment està formada per més de 700 centres, tant de primària com de secundària, organitzats en xarxes territorials, i implica més de 10.000 docents.

Font: Xarxa de Competències -XTEC- GENCAT (2022)

A l’escola fa tres cursos que treballem en xarxa amb l’objectiu d’aconseguir tots junts, repensar el nostre projecte de centre i oferir experiències educatives que possibilitin que tothom trobi el seu lloc per aprendre. A la vegada, el fet de participar de la xarxa, ens possibilita i ens ajuda a la reflexió pedagògica per reforçar i definir les prioritats educatives al llarg del curs i dels vinents.

Aquestes prioritats ens marquen el camí per: fomentar cada cop més la participació real de l’alumnat i l’adquisició d’aprenentatges amb sentit: motivadors, capacitadors, contextualitzats i integrats; aprendre de i amb altres; fomentar l’autonomia i la iniciativa personal, considerar l’avaluació com quelcom per aprendre; incentivar una organització escolar inclusiva i personalitzada i generar una escola amiga de les famílies. En definitiva, una escola en xarxa, que ofereixi seguretat física i emocional, de manera que tothom se senti escoltat, acompanyat, respectat i estimat.

“Eduquem per fer de la persona un ésser més lliure, més capaç, més autònom, més solidari i més feliç”

Miquel Soler i Roca