Reduint les barreres digitals

En el marc del Projecte de Digitalització, impulsat per la nostra Comissió d’Estratègia Digital de Centre, l’escola ha dedicat grans esforços, sobretot en aquests dos últims anys, per tal de millorar les infraestructures, donant una cobertura de xarxa que arribi amb qualitat a totes les aules. Pel que fa a dispositius, hem aconseguit arribar a cobrir les necessitats digitals bàsiques de tot el nostre alumnat amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona.

Actualment, comptem amb diferents dispositius per facilitar l’accés i ús de la digitalització en l’entorn d’aprenentatge: ordinadors chromebooks, tablets, pissarres digitals, una TV interactiva, pantalles de projecció, el sistema de projecció Ninus i ulleres de realitat virtual. S’han millorat molt les condicions d’accés.

També disposem d’adaptacions a diferents nivells per reduir les barreres d’accés: teclats, ratolins, formats d’interfície, etc…

A nivell organitzatiu, hem unificat el funcionament i estructuració de totes les classes a través de l’entorn virtual d’aprenentatge Classroom, per tal de generalitzar una mateixa manera de procedir. El claustre s’ha format per aprofitar tots els avantatges que ens ofereix aquest entorn, perseguint una millora en la qualitat dels nostres ensenyaments. A nivell de formació del professorat també, setmanalment, s’està realitzant com a formació interna de centre, el curs “Usos curriculars de les TIC” que ens permet actualitzar constantment tot els recursos de què disposem. A més a més, també estem realitzant la formació ” Acortando la brecha digital: estrategias para docentes” d’Antonio Márquez, en el marc del Pla de formació de Plena Inclusión.

En relació a l’alumnat, en tots els seus programes individuals es marquen objectius relacionats amb l’alfabetització digital, sempre tenint en compte les competències i capacitats cognitives, sensorials, motrius I/o lingüístiques.

En relació a les famílies, estem iniciant el treball de digitalització a través de reunions personalitzades, per tal de treure-li el màxim profit a l’aplicació TokApp School.