La màgia de les matemàtiques

Sempre hem escoltat que les matemàtiques són una ciència exacta, i nosaltres podem afirmar que també tenen màgia. Els conceptes de probabilitat i estadística també es poden treballar en les etapes d’Infantil i Primària, sempre i quan tinguem en compte plantejar-los des de la metodologia DUA. El DUA (Disseny Universal per a l’Aprenentatge) parteix d’una base primordial en qualsevol procès educatiu: oferir oportunitats de participar, d’aprendre i d’aconseguir l’èxit per a tothom.

Confegim aquesta activitat de les pedretes aportant materials visuals i tàctils, suports audiovisuals i iniciant-nos en el treball cooperatiu. Dualitzar l’activitat vol dir personalitzar-la, elaborar-la prioritzant la manera d’aprendre de cada alumne/a de la classe. I sense perdre de vista un altre aspecte molt important en tota situació educativa: emocionar-se aprenent (que és la veritable màgia!).

En l’enllaç que trobareu al final de l’article podreu accedir a la presentació on us expliquem en què consisteix aquesta aventura pel món de les matemàtiques… Si dieu ABRACADABRA!, de ben segur que la màgia formarà part del vostre viatge.

Cliqueu a sobre la imatge, gràcies!