El confinament: una gran oportunitat.

El confinament és una gran oportunitat. Perquè? Doncs perquè és una oportunitat magnífica per millorar la competència digital dels alumnes, i perquè, -a més, permet aplicar a la llar, allò que s’ha après a l’escola.

Durant el confinament s’està treballant l’autonomia personal: la neteja de la casa, la salut, la neteja de la roba i l’educació física, tutoria, projectes i sortides virtuals. A més, els alumnes que ho necessiten també fan logopèdia, fisioteràpia i conversa.

No sortim de casa, i això ho estem fent bé. Però, de vegades, estar a casa és cansat i avorrit. Quan estem actius, guanyem a l’avorriment. Per això a TVA2 ens mantenim força ocupats.
Ens trobem amb els companys i amb tres professors, cada dia. Però com ho fem? Quedem per videoconferència a les 10 del matí, i fins les 11. Dimecres també quedem per la tarda: és l’hora de la tutoria!

Tot i que utilitzem videoconferències per comunicar-nos, el nostre entorn d’aprenentatge és el Classroom. Allà estan les presentacions de Google i els Kahoots per a treballar. El Whatsapp ens va molt bé per enviar fotografies de la feina que fem.

De vegades, necessitem ajuda i els professors es connecten als ordinadors dels alumnes per connexió remota (Teamviewer). A un company li va molt bé, perquè el professor, des de casa, li passa les pàgines i li amplia les imatges de l’ordinador perquè les vegi millor. A més, el professor li grava la veu, i la incrusta en les seves activitats: és la seva manera d’”escriure” les seves respostes a les activitats del Classroom.

Per sort, a aquest company li ha arribat a casa el teclat i el ratolí adaptats que fa servir a l’escola. Ara també podrà escriure algunes lletres i fer clic amb el ratolí.

Som 9 persones connectades i treballant en el mateix document. Alguns dies ens costa entendre’ns i per això -de vegades- ens separem en 2 videoconferències diferents. Però en qualsevol cas, ens sentim acompanyats en aquesta experiència -si més no- inoblidable.