RACONS A P3

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. Organitzem la classe de manera que oferim una gran varietat de propostes a les quals els nens i nenes poden accedir d’una forma oberta i poden realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb la mestra.  Amb aquest plantejament de treball donem resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada nen i nena. També afavorim la capacitat de triar, a planificar-se la feina amb el control d’assistència, a comunicar-se, a compartir…

Aquest curs, els petitons de l’escola ja s’han iniciat en el treball per racons, i que bé que ho estan fent!!

A cada racó hi ha un nombre màxim de participants que queda especificat al cartell de cada proposta. Cada infant, quan decideix canviar d’espai, també ha de canviar la seva targeta amb la foto i el nom. De manera que al cartell de cada racó ha d’haver les targetes dels nens i nenes que estan participant en aquell moment. I així van amb la targeta de la foto amunt i avall, cap aquí i cap allà, ajudant als companys quan es deixen la foto, informant quan un racó ja està ple, quan hi ha espai perquè vingui algú altre a jugar amb nosaltres, aprenem a treballar en petit grup, a compartir, i a passar-ho d’allò més bé!!

Dins l’aula disposem del racó de llengua, de matemàtiques, de la calma, de la casa, la cuineta, els animals, les construccions, la pissarra digital… i jugant, jugant anem aprenent d’una manera ben divertida.

“Mentre l’adult juga per divertir-se, l’infant juga per jugar”.

F. Tonucci (2009)

Cliqueu a la imatge i podreu veure un recull de fotografies

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *