Història

L’escola Mediterrània de Pineda de Mar, és un centre d’ensenyament públic depenent del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’escola acull els següents nivells educatius: segon cicle d’educació infantil i educació primària. L’escola té una línia en tots els nivells. Doncs el total d’unitats són 3 d’Educació Infantil i 6 de Primària.

El municipi de Pineda de Mar es troba situat a la comarca del Maresme, entre els municipis de Calella, Tordera a l’oest, Santa Susanna al nord i el mar Mediterrani a l’est. El terme municipal té una superfície de 1.035 hectàrees (10,35km2) i 27.984 habitants (any 2020), les zones agrícoles i forestals ocupen gairebé el 70% del terme municipal i la resta està ocupada per nucli urbà de Pineda de Mar, les urbanitzacions i les àrees industrials. El 10% del terme municipal es troba dins del Parc Natural del Montnegre i el Corredor.

L’Escola consta d’un edifici que es va construir l’any 1991 i està format per la planta baixa on s’ubiquen les aules d’educació infantil amb serveis sanitaris propis a les aules d’Educació Infantil 3 i 4 anys, les aules de cicle inicial, la sala de mestres, el menjador escolar i la cuina, el hall, els serveis sanitaris i dutxes, la consergeria i secretaria, 2 aules de reunions i/o reforç, direcció, espai de material EI i el despatx de l’AMPA.

A la primera planta, les aules de cicle mitjà i cicle superior, la biblioteca, l’aula polivalent, les tutories, 3 espais de material i els serveis sanitaris.

Separat de l’edifici principal hi ha un altre espai que s’utilitza com a magatzem de material esportiu, magatzem de material de la cuina, magatzem eines de l’hort i calderes.

Pel que fa a les instal·lacions esportives i d’esbarjo, l’escola compta amb un gimnàs, construït l’any 2012, i dos patis: un a davant, de sorra i ciment, per a  educació infantil i cicle inicial  i un al darrere (pistes) per CM i CS . El gimnàs i les pistes s’utilitzen per a dur a terme les activitats de l’àrea d’Educació física.

A l’any 2005, es va crear un SIEI (Suport Intensiu Escolarització Inclusiva)  que a més d’una ampliació de la dotació humana i material del centre, ha suposat un canvi en el treball inclusiu que es venia desenvolupant des de sempre.

Des del seu inici, s’ha seguit una línia pedagògica basada en el pluralisme, la catalanitat, la interculturalitat, l’educació integral i inclusiva, l’atenció a la diversitat, l’educació mediambiental i per a la salut, el treball en equip i la relació amb les famílies, que s’ha mostrat encertada i més ara que la LEC defineix aquests trets d’identitat com els propis de la nova escola catalana.