PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR CURS 26-27

PREINSCRIPCIÓ CURS 2026-27

Benvolgudes famílies,

Us informem que s’acosta el període de preinscripció per al curs 2026-27.

IMPORTANT! Recordeu que només cal fer preinscripció en els següents casos:

  • Si el vostre fill/a ha nascut l’any 2023 i iniciarà la seva escolarització a I3.
  • Si el vostre fill/a finalitza l’etapa de Primària (6è) i el proper curs farà 1r d’ESO.
  • Si la família desitja un canvi de centre.

En cas que el vostre fill/a continui a l’Escola La Plana, més endavant us farem arribar la confirmació de plaça i ara NO CAL que feu res.

La preinscripció és telemàtica i disposeu de tota la informació als enllaços.

Les dates de preinscripció són les següents:

Quina il·lusió! El Pare Noel ha visitat La Plana!

Comença desembre i s’olora el Nadal a la nostra escola.

Avui hem tingut una visita molt especial, el Pare Noel ha vingut a recollir les cartes de tots els nens i nenes i com cada any, li volem donar les gràcies per voler compartir amb nosaltres aquesta estona tan màgica.

Volem agrair a l’AFA i a l’AAVV la col·laboració en l’organització i acollida d’aquest personatge tan estimat per tot el nostre alumnat.

Esperem que tots els desitjos es facin realitat i que torni l’any que ve!

Tallers mediambientals!

A Cicle Inicial estem molt conscienciats/des amb el nostre medi ambient i per això ens va encantar el Taller que ens van venir a fer sobre la gestió dels residus i el mar. L’alumnat de 1r va fer un peix molt original i va rebre a canvi una super carmanyola! Aquesta activitat duta a terme per LIMONIUM forma part del Pla Educatiu d’entorn de l’Ajuntament de Vila-Seca. Moltes gràcies!

Celebrem el dia de Santa Cecília

El passat dimecres dia 22 vam celebrar a l’escola la Festa de Santa Cecília, patrona dels músics i la música.

Els alumnes de l’escola van oferir una actuació que girava sobre el tema “La Cecília se’n va a la granja”.

Aquest fou el programa de l’actuació:

  • Els alumnes d’infantil van preparar una cançoneta en anglès sobre els sons dels animals, tot preparant-se unes corones amb l’animal que representaven
  • Els alumnes de cicle inicial van cantar i tocar amb el xilòfon la cançó “Do, re, mi al jardí”.
  • Els alumnes de cicle mitjà van cantar la cançó “Mireu els meus ànecs”.
  • Els alumnes de cicle superior van cantar i tocar la cançó popular de les Illes Balears “Jo n’he vist un moix”.
  • Finalment es feu una cançó conjunta amb l’acompanyament dels alumnes de cicle superior: “Tenia un gall”.

Cal felicitar-los a tots/es plegats/des per l’esforç i il·lusió mostrats en les actuacions!

(Per veure les actuacions feu clic a sobre la presentació)

La Séquia Major

El dia 16 de novembre els nens i nenes de Cicle Mitjà vam anar la Séquia Major. Aquesta sortida es troba dins del pla educatiu d’entorn de l’ajuntament de Vila-seca. Ens van explicar perquè es va fer la Séquia i tots els animal que podem trobar. Després de molt observar la nostra constància va donar el seu fruit i vàrem veure cormorans i polles d’aigua. Després d’això, passejant i observant plantes autòctones ens va sorprendre un esquelet de serp on molt a prop tenia una closca de tortuga buida. El matí ens va agradar molt, sent força interessant.

(Per veure les imatges feu clic a sobre de la foto)

A 6è parlem de civisme!

Avui ha vingut la Sílvia, del Pla educatiu d’entorn a parlar-nos del civisme.

Hem aprofundit sobre aquest concepte i hem sortit a observar alguns actes incívics que hi ha pel nostre barri. Hem vist algunes coses que no ens han agradat com papers i envasos pel terra, moltes burilles, parets pintades, xiclets per tot arreu…

Tornem a casa més conscienciats/des de la importància de respectar el nostre entorn, per cuidar-nos entre tots i totes.

Feu clic a la foto per veure les imatges.

Ballem per la Castanyada!

El dia 31 d’octubre vam acabar l’escola amb una gran festa de la Castanyada! El nostre castanyer Emilio amb l’ajuda de la castanyera Puchi que va baixar de la muntanya, ens van torrar les castanyes mentre ballavem les coreografies que haviem preparat a Música i Anglès per l’ocasió!

Vam acabar la festa amb una dansa conjunta i ho vam passar molt i molt bé.

Moltes gràcies a l’AFA de l’escola pels sucs que ens va donar, a l’Ajuntament per ajudar-nos a celebrar aquesta festa i a les famílies que no us vau voler perdre aquesta celebració.

 BALL D’EDUCACIÓ INFANTIL

 BALL DE CICLE INICIAL

 

BALL DE CICLE MITJÀ

BALL DE CICLE SUPERIOR

DANSA CONJUNTA

EXPOSICIÓ DE LA TARDOR

Voleu veure la Exposició de la Tardor i no vau poder venir? Doncs no patiu, us hem preparat un petit vídeo perquè veieu totes les obres d’art que van preparat els nens i les nenes amb les seves famílies. Ha quedat una exposició de la tardor amb material reciclat espectacular!!! Moltíssimes gràcies per col.laborar!

Ed.Infantil i Cicle inicial anem a Mas Miró

El passat divendres 27 d’octubre l’alumnat d’Educació Infantil i de Cicle Inicial vam anar a Mont-roig del Camp per conéixer on passava els estius l’artista Joan Miró. Vam visitar la masia, vam explorar l’entorn de la casa i vam crear un dibuix amb fang i elements naturals.

Va ser una sortida molt interessant i ens ho vam passar molt bé.

Si voleu veure fotografies de tot el que vam fer, feu clic a sobre la imatge.

 

ELECCIONS DEL CONSELL ESCOLAR

Benvolgudes famílies:

Aquest curs toca renovar els membres que formen part del Consell Escolar de l’escola, per aquest motiu us enviem aquesta convocatòria de participació.

Els membres del Consell Escolar tenen com a funció:

  • Decidir sobre els aspectes
  •  importants de l’escola.
  • Ocupar-se del bon desenvolupament del centre, ja que serà l’àmbit on ens posarem d’acord per garantir un notable funcionament.
  • Aprovar documents oficials del centre.

El Consell Escolar es reuneix de manera periòdica una vegada al trimestre, i sempre que sigui necessari. El període de participació com a membre és de 4 anys.

Obrim el termini de presentació de candidatures per a participar al nostre Consell Escolar.  Aquest termini estarà obert entre el 6 i el 15 de novembre de 2023El dia 17 de novembre es faran públics els candidats/dades i el dia 21 de novembre serà la jornada d’eleccions en horari de 15h a 16:15h, a la biblioteca.

Totes aquelles persones que estiguin interessades a presentar-se, poden venir a l’escola a comunicar la candidatura, com a molt tard, el 15 de novembre de 2023.

Preparem l’hort per l’hivern

Els nens i nens d’infantil hem ajudat a posar l’hort a punt per poder començar a plantar les nostres verdures, hem tret les males herbes, hem plantat bròquils i coliflors i també les hem regat. També hem observat si durant aquests dies ha anat creixent alguna cosa i hem descobert que hi ha alguns espàrrecs. Us deixem unes fotos i així podreu observar que bé que ho hem fet!

Si voleu veure algunes foto feu “click” a sobre de la imatge.

El primer Consell de delegats/des i subdelegats/des d’aquest curs, en marxa!

A l’escola, ja hem fet el primer Consell de delegats/des i subdelegats/des d’aquest curs.

En hem reunit tots i totes a la biblioteca, juntament amb la directora, per a poder tractar temes que van quedar pendents de treballar el curs passat i començar a posar fil a l’agulla.

A l’iniciar la sessió cada alumne/a s’ha presentat a la resta de companys i companyes i ha exposat quin és el seu rol.

El primer punt que hem tractat ha estat el nom de cada grup-classe. Els nens i nenes han explicat, a la resta, qui és i per què és important l’artista que han escollit.

I3- I4: Maria Callas

I5: Anna Llenas

CI: Mina Hamada

CM: Mariona Escoda

CS: Marina Capdevila

Al llarg de tot el curs, l’alumnat cercarà informació per a poder conèixer i descobrir més aspectes sobre cadascuna de les artistes.

El següent punt que s’ha tractat ha estat relacionat amb la millora de la convivència al centre. A l’última assemblea del curs 2022-23 vam veure la necessitat de prendre mesures que ens ajudessin a disminuir els conflictes.

El que s’ha fet a cada grup-classe ha estat decidir les normes de l’aula i ubicar-les en un lloc visible a la classe, amb la finalitat de tenir-les ben presents i respectar-les.

Al Consell, les hem llegit totes i ens hem adonat que cada grup ha prioritzat segons les seves necessitats.

Ha estat un moment molt enriquidor i molts dels delegats/des i subdelegats/des anotaven idees noves de la resta de companys/es. És important compartir, perquè la suma de tots i totes dóna millors fruits!

Per últim, s’ha donat la paraula a tots i cadascun d’ells i elles, per a que fessin les aportacions que consideraven més importants.

La directora les ha anotat i donarà resposta a cada grup-classe sobre les seves demandes.

El Consell serà un òrgan que treballarà per a que les relacions entre totes les persones que formem l’escola, siguin agradables i per aprendre a fer una gestió positiva dels conflictes.

 

Concurs de dibuix de la Residència dels avis i àvies de Vila-seca

El passat 1 d’octubre es va celebrar el Dia Internacional de la Gent Gran i la Residència dels avis i àvies de Vila-seca, va organitzar, un any més, el concurs de dibuix.

Els nens i nenes de cicle mitjà van estar parlant sobre com veuen les persones grans, quines vivències recorden amb els seus avis i àvies, per què són importants a les nostres vides i què es mereixen rebre de cadascun de nosaltres.

A l’acabar la conversa, van plasmar-ho en un dibuix que van presentar al concurs.

El divendres 20 d’octubre, la Residència dels avis i àvies del municipi, va convidar a tots els nens i nenes guanyadors/es de cada escola i va organitzar un acte, conjuntament amb els avis i àvies.

De la nostra escola, va rebre el premi la Sara Silva de 4t. Felicitats!

Vam passar un matí molt especial, ja que vam tenir la sort de poder escoltar una història que va narrar el contacontes Agus Farré.

Assemblees matinals

Aquest curs l’alumnat de tota l’escola es va trobar una sorpresa a les aules!

Poden gaudir d’un temps i un espai segur, de confiança i obert a les opinions i necessitats de cadascun d’ells i elles. Ara que ja portem gairebé dos mesos de curs, podem dir que aquesta proposta està agradant molt a tots i totes i en traiem molt profit a nivell d’acompanyament de les emocions i d’hàbits de conversa.

Fas 6 anys. Tria un llibre.

Benvolgudes famílies,

Us volem informar sobre una campanya que creiem que és una oportunitat pels vostres fills i filles de 1r de primària.

‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ és una campanya que té com a objectius que els infants descobreixin les llibreries amb un adult, i que aprenguin a donar valor al llibre. Aquest any arribarà a 72.000 infants de Catalunya que podran anar a 487 llibreries de tot el territori.

Com funciona? Tots els infants que aquest 2023 fan 6 anys, independentment de la data del seu aniversari, rebran una carta personalitzada al seu domicili. Amb un adult, podran anar a qualsevol de les llibreries adherides a la campanya (veure llistat) i triar el llibre que més els hi agradi.

La llibreria Sant Jordi de Vila-Seca hi està adherida i algunes altres llibreries de Reus, Tarragona,….

https://icec.gencat.cat/ca/campanyes/fas-6-anys/llibreries-de-tarragona/

Durada La targeta es podrà bescanviar del 16 d’octubre al 30 de novembre de 2023 i limitada fins a finalitzar la dotació pressupostària. En el cas que no s’hagi rebut la targeta cal enviar un mail abans del 30 de novembre amb el nom, cognoms, adreça completa, a fas6anys@gencat.cat i us farem arribar un codi per a poder realitzar el bescanvi.

Condicions

  • L’import del cupó és de fins a 13€.
  • El cupó s’ha de bescanviar per un llibre de temàtica infantil.
  • Només es pot comprar 1 llibre per cupó.
  • Si els llibres són d’import superior a 13€, la diferència l’abonarà el client.
  • En els llibres d’imports inferiors no s’abonarà la diferència.
  • El bescanvi del cupó s’haurà de fer en una de les llibreries adherides a la campanya.

Per qualsevol consulta o suggeriment: fas6anys@gencat.cat

TRIVIAL SALUDABLE i CLOENDA SETMANA DE LA SALUT

Per acabar amb els 3 dies de la XXII Setmana de la Salut la nostra teacher la Mariona ens va preparar un joc de Trivial però en versió “saludable”. Com a colenda vam moure l’esquelet amb unes coreografies molt ben preparades. Thank you Mariona! Fins la propera!

Feu “click” a sobre la fotografia per veure altres imatges de la cloenda.

GIMCANA ESPORTIVA

El dimarts per la tarda les nostres mestres d’Educació Física, l’Ester i la Maria ens tenien preparada una sorpresa ben especial…una Gimcana esportiva! Tot l’alumnat de l’escola vam anar a la Pista Poliesportiva de la Plana on vam poder fer diferents proves i practicar diferents esports (tir, petanca, jocs tradicionals, buscar pistes,…). Volem donar les gràcies a l’Ajuntament de Vila-Seca que ens va obrir les instal.lacions. Va ser una tarda molt bonica!

Feu “click” a sobre de la imatge per veure algunes fotografies de la tarda.

Tallers a Educació Infantil

Les emocions són una part molt important de la nostra salut, per aquest motiu des de ben petits/es hem de saber detectar què és el que sentim i com ens expressem de manera correcta per tal de poder tenir una vida saludable. Alguns dels tallers i de les activitats que han fet a Ed. Infantil han estat: (Feu “click”a sobre de les imatges per veure cada taller)

ENS CUIDEM; FRUITA CREATIVA

ENS RELAXEM

MÚSICA I EMOCIONS

 

 

TALLER EDUCACIÓ VIÀRIA

Com ja és habitual, l’àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal del Tarragonès ens ofereix un curs sobre Educació viària on l’alumnat d’Educació Primària aprèn i practica algunes de les normes de circulació tant per quan som conductor/es com quan fem de peató. Vam pensar que seria una bona manera de començar la Setmana de la Salut a la nostra escola!

Si voleu veure imatges de Cicle Inicial (1r i 2n) feu “click” a sobre de la bicicleta.

Si voleu veure imatges de Cicle Mitjà (3r i 4t) feu “click” a sobre del semàfor.

Si voleu veure imatges de Cicle Superior (5è i 6è) feu “click” a sobre del pas de vianants.

BENVINGUDA CARDIO!

El dilluns va començar la XXII Setmana de la Salut amb diferents activitats i tallers. Una de les activitats més esperades pels nostres nens i nenes va ser la Rebuda de la mascota Cardio. Sempre és un moment molt emocionant i tots i totes el rebem amb molta energia. Després vam fer el berenar de germanor gràcies a la fruita que les famílies ens vau facilitar. Moltes gràcies per participar amb nosaltres!

Si voleu veure algunes de les imatges de la tarda podeu fer “click” a sobre la foto.