PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR CURS 26-27

PREINSCRIPCIÓ CURS 2026-27

Benvolgudes famílies,

Us informem que s’acosta el període de preinscripció per al curs 2026-27.

IMPORTANT! Recordeu que només cal fer preinscripció en els següents casos:

  • Si el vostre fill/a ha nascut l’any 2023 i iniciarà la seva escolarització a I3.
  • Si el vostre fill/a finalitza l’etapa de Primària (6è) i el proper curs farà 1r d’ESO.
  • Si la família desitja un canvi de centre.

En cas que el vostre fill/a continui a l’Escola La Plana, més endavant us farem arribar la confirmació de plaça i ara NO CAL que feu res.

La preinscripció és telemàtica i disposeu de tota la informació als enllaços.

Les dates de preinscripció són les següents:

ACTIVITATS AMB FAMÍLIES 2n trimestre

L’equip docent vol donar les gràcies a les famílies que us heu animat i heu pogut venir a l’escola a realitzar alguna de les activitats en família. També volem agrair a l’alumnat en pràctiques que està col.laborant a la nostra escola i, en especial, a l’Alba per haver organitzat algunes d’aquestes activitats.

S’han realitzat dinàmiques amb l’alumnat de 4t, 5è i 6è sobre “Criança positiva”, un taller de Risoteràpia per celebrar el Dia Internacional de la Felicitat i una sessió per pensar com ens imaginem als nostres fills i filles d’aquí a 20 anys…

Durant el 3r trimestre continuarem realitzant alguns d’aquests tallers i dinàmiques perquè creiem que les famílies heu de poder formar part del dia a dia a l’escola.

Moltes gràcies per la vostra col.laboració!

Si voleu veure alguna de les fotografies d’aquestes activitats podeu feu clic a sobre de les imatges.

DINÀMICA VISIÓ

TALLER DE RISOTERÀPIA


DINÀMICA SOBRE CRIANÇA POSITIVA

8 de març de 2024

Divendres passat tot l’alumnat del centre vam voler celebrar el Dia Internacional de la Dona. Vam sortir al pati a llegir el mural conjunt que haviem estat treballant amb l’Alba V. a les sessions de tutoria on es podia veure la frase “Les dones som…lliures, valentes, guerreres, independents, intel.ligents, amoroses, …entre d’altres.

Després vam fer una dinàmica per grups on des dels més petits fins a les més grans vam descobrir a dones que han estat molt importants al llarg de la història i que ens han deixat reflexions ben interessants.

Si voleu veure algunes de les fotografies feu clic a sobre de la imatge.

Què li passa a la nostra platja? Anem a recollir pèl.lets!

A “Investiguem” estem estudiant “Què li passa a la nostra platja?”. Vam descobrir que arribaven a la sorra unes boletes de plàstic i vam decidir anar a recollir aquests pèl.lets per seguir investigant sobre aquest tema.
L’alumnat va pensar que podiem fer una sortida a la platja per netejar la sorra i ens vam posar mans a la obra; vam escriure una carta a l’alcalde de l’Ajuntament de Vila-Seca, Pere Segura, demanant si podiem fer ús del servei interurbà i de seguida ens va respondre amb una carta dient que SÍ. Vam preparar uns cartells per tal de donar a conèixer el que anàvem a fer avui a la platja.
Ha estat un matí molt emocionant i molt interessant!!

Feu clic a sobre de la imatge per veure algunes fotografies.

La sèquia major

Aquest dilluns 4 de març hem fet una sortida a la Sèquia Major. Aquesta activitat està inclosa dins el Programa Educatiu d’entorn de l’Ajuntament de Vila-seca.

Hem fet dues activitats:

  • Reconeixement dels arbres de l’entorn proper.
  • Reconeixement de l’ecosistema de dins les llacunes, mitjançant el qual s’alimenten les aus.

Els nens i nenes de Cicle Mitjà s’ho han passat molt bé.

Cliqueu la imatge per veure la resta de fotos.

Unides criança positiva!

Ahir 27 de febrer es va realitzar la primera sessió del Projecte anomenat “Unides per la criança positiva!”, centrat en el reforç de les habilitats parentals i la criança positiva.

Està dedicat a les famílies i alumnat en l’edat de la preadolescència, és a dir, a pares i mares i als seus fills i filles de 4t, 5è i 6è.

L’Anais, la Carla, la Gemma i l’Alba, estudiants d’integració social de l’IES Jaume I de Salou van convidar a les famílies i juntament amb l’alumnat van realitzar algunes activitats. Us deixem algunes imatges de la dinàmica.

MOLTES GRÀCIES A LES FAMÍLIES QUE VAU PODER VENIR.

Per la resta hi haurà altres sessions per si us voleu animar!

Feu clic a sobre la imatge per si voleu veure les fotografies.

Calçotada a cicle Mitjà 2024

Avui hem celebrat la ja tradicional calçotada amb l’alumnat de cicle Mitjà. Ja de primera hora, hem començat amb les tasques necessàries. Hem collit els calçots, els hem separat per mides, n’hem tallat les arrels i un tros de la tija per després poder-los menjar millor, ens hem fet els pitets, l’Emilio els ha cuit, hem repartit les salses i els calçots i finalment…. ens els hem menjat. Pregunteu si eren bons!!!

 

Si voleu veure les imatges, cliqueu al calçot que s’escapa!

A raig d’aixeta!

Dimarts dia 13 de febrer l’alumnat de 6è vam poder conèixer com funciona el cicle urbà de l’aigua realitzant una activitat inclosa dins del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Vila-seca.

Pel matí ens vam desplaçar al dipòsit municipal d’aigües i ens van ensenyar el clavegueram del nostre municipi. Vam entendre la importància de no llençar residus per la tassa del wàter i com de dolentes són les tovalloletes!! Per la tarda ens van explicar el funcionament de la Depuradora situada a la Pineda.
Va ser un dia molt interessant!

Si voleu veure algunes imatges d’aquest dia podeu fer “clic” a sobre de la imatge.

Collim les escaroles

Els alumnes de cicle mitjà van poder prendre cap a casa una escarola del nostre hort!

Si cliqueu a la imatge podreu accedir a la fotografia de grup.

Esperem que l’hagueu pogut compartir en família i que ens envieu alguna imatge on es vegi com l’heu preparat. Algunes famílies ja han compartit les imatges! Podeu fer-hi un cop d’ull! Fan molt bona pinta! Enhorabona, xefs!

Desfilada de Carnaval 2024

Aquest passat divendres 9 de febrer de 2024 l’alumnat de l’escola vam passar una tarda ben divertida. A causa de la pluja no vam poder sortir pels carrers del barri de la Plana tal i com és habitual però vam organitzar una “Desfilada de Carnaval” al gimnàs de la nostra escola. El tema escollit és l’art i petits i grans vam lluir les nostres disfresses. Van iniciar la desfilada l’alumnat d’Educació Infantil amb unes boniques disfresses sobre obres de l’artista Joan Miró. A Cicle Inicial vam agafar pintures i pinzells i vam lluir uns vestits de pintors i d’artistes ben macos. A Cicle Mitjà van desfilar algunes de les obres més importants de la història de l’art, una disfressa ben treballada i molt original. Per acabar els nens i les nenes de Cicle Superior van preparar unes disfresses ben musicals amb unes notes ben melòdiques.

Si voleu veure alguna de les imatges de divendres feu “clic” a sobre de la fotografia.

Esperem que us agradi!!

 

Taller Rubikids a Ed. Infantil

El passat dia 24 de gener, els alumnes d’I3, I4 i I5 van poder realizar el taller “Rubikids”, activitat inclosa en el PEE de Vila-seca i a través de la subvenció PMOE-PROA+.

Aquest taller tenia la finalitat de treballar continguts matemàtics a través del joc de manera competencial, potenciant la curiositat als infants, el raonament lògic, així com la memòria i la orientació espacial.

Va ser una experiència molt positiva i enriquidora per l’alumnat.Si voleu veure més imatges cliqueu a la imatge d’aquí al costat.

 

 

 

Arriba el Rei Carnestoltes!!

El Rei Carnestoltes ja ha arribat! I amb ell, l’alumnat de Cicle Superior ens ha llegit les ORDRES que hem de seguir aquests dies de GRESCA i de FESTA…

Si voleu veure algunes de les fotografies d’aquesta tarda feu “clic” a sobre la imatge següent:

DENIP 23-24

Com cada 30 de gener es celebra el DENIP (Dia escolar de la No violència i de la Pau) i, tot i que és un tema del qual ens agrada tractar i dedicar-hi temps gairebé cada dia, no volíem deixar passar l’oportunitat de presentar la feina que hem estat duent a terme amb l’Alba, ex-alumna de l’escola i actual alumna de Tènic/a d’Integració Social.

Us presentem el nostre “ABECEDARI DE LA PAU” del qual n’estem molt orgullosos i orgulloses ja que ha estat el resultat d’una feina feta per tot l’alumnat del centre, des de i3 fins a 6è. Ens encanta treballar de manera cooperativa; unes persones han pensat paraules relacionades amb la PAU que comencessin amb les diferents lletres de l’abecedari, altres han escrit les paraules, alguns han fet els dibuixos i la resta han cercat imatges que il.lustren aquestes paraules i ho han enllestit afegint-hi unes frases precioses.

Ha estat una estona molt agradable on hem reflexionat per què és tan important viure i fomentar la PAU.

Per veure les fotografies feu “clic” a sobre la imatge.

Joan Miró a CI

Des de l’inici de curs a Arts&Crafts i a “Fem culltura” estem treballant l’artista Joan Miró ja que vam realitzar una visita a la masia d’estiu de Mont-roig del Camp. A classe hem estat realitzant diferents treballs i utilitzant diferents tècniques.

Podeu veure algunes imatges fent “clic” a sobre la fotografia.

Us han agradat les nostre obres d’art?

Formació famílies “Comunitats d’aprenentatge”

Durant el curs, el claustre de mestres participa en diferents formacions per tal de poder desenvolupar les seves funcions de manera més eficient. Dins de la Subvenció PROA-PMOE+ una de les Activitats Palanca consisteix en la realització de les “TERTÚLIES DIALÒGIQUES” i com que, fins ara, no les hem dut mai a terme vam demanar a dues referents del Departament d’Educació, la Irene Ortoll i l’Esther Pena que ens expliquessin amb més detall en què consisteixen, quins llibres són els més adequats per iniciar-ho i com portar-les a terme amb l’alumnat.

Aquestes xerrades es van oferir a les famílies i estem molt contents que va poder assistir-hi una representació de l’AFA de la nostra escola i alguns membres del Consell Escolar.

FESTIVAL DE NADAL

Benvolgudes famílies,

Ens plau informar-vos que ja estan disponibles els enllaços dels vídeos del Festival de Nadal que es va celebrar a l’escola. Ha estat una oportunitat increïble per als/les nostres alumnes de mostrar el seu talent i dedicació en aquesta època festiva. Esperem que gaudiu de les actuacions en veure’ls brillar a l’escenari.

EL NOSTRE HORT

Avui hem tornat al nostre hort, l’hem trobat amb una miqueta de set, l’hem regat i netejat de bestioletes, continuarem cuidant-lo de cara a la primavera. Encara queda molta feina a fer, però segur que amb l’esforç de tots plegats farem una bona collita.

(Per veure algunes imatges feu clic a sobre la foto)

CANTEM NADALES PEL BARRI!

L’últim dia abans de marxar de vacances de Nadal vam sortir pel barri a cantar nadales. És una estona que ens agrada molt perquè anem tota l’escola i ens trobem amb la gent del nostre barri.

Volem donar les gràcies a l’Associació de Veïns de la Plana perquè ens van deixar l’altaveu i per aquesta xocolatina tan dolça!!

Bústia Reial!

Queden pocs dies per una de les nits més especials de l’any; l’arribada dels 3 Reis Mags d’Orient! Per sort, el nostre alumnat de l’escola ja ha fet els deures i va enviar les seves cartes a la Bústia Reial que ens deixa l’Associació de Veïns de la Plana i l’Ajuntament de Vila-Seca.

Esperem que els nostres desitjos hagin arribat a temps!!

(Podeu veure algunes imatges més fent clic a sobre de la imatge).

La Plana TV edició desembre 2023

Benvolgudes famílies,

Voleu saber quines són les notícies més interessants que han passat a l’escola durant el primer trimestre? Doncs aquí teniu el nostre primer programa de la Plana TV. No us el perdeu!

(Per veure el programa feu clic a sobre de la imatge)

 

 

 

 

 

Tió de Nadal

Fa uns dies va passar una cosa molt màgica…l’Emilio ens va venir a dir que havia sentit uns sorolls a l’hort de l’escola i els nens i nenes d’Educació Infantil van sortir a veure què passava i…sabeu a qui van trobar?? Al Tió de Nadal!!! Van anar a la classe de Cicle Inicial a explicar-ho i després de donar-li de menjar uns dies per fi ahir el vam fer cagar!!

Feu clic a sobre de la imatge per veure algunes fotografies.

FESTIVAL DE NADAL

Ahir per la tarda vam celebrar el festival de Nadal. Va ser una tarda molt especial on tot l’alumnat de l’escola va poder cantar i ballar cançons de Nadal davant de les seves famílies.

Us compartim algunes fotografies del l’acte.

(Feu “clic” a sobre de la imatge per veure les fotografies)

Laura i Joan

El dimecres 13 ens han visitat la Laura i en Joan. Són dos nens periodistes que s’han especialitzat en ciència. Ens han explicat que van conèixer científics i aquests els hi van ensenyar coses importants del mètode científic.

Nosaltres a classe, amb la Laura i en Joan, hem treballat la importància de la nanociència i l’observació amb microscopi.

Aquesta activitat ve donada per un conte que estem llegint a classe.

Podeu veure les fotos de l’activitat en aquest enllaç

Biblioaccés

Els alumnes i les alumnes de Cicle Mitjà el dimarts 12 hem anat a la biblioteca del barri a fer l’activitat de biblioaccés. En aquesta ens han explicat tres contes relacionats amb l’hivern. Quan ha acabat hem tingut temps lliure per poder mirar els llibres que més ens han agradat. Ha sigut una estona molt divertida.