PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR CURS 26-27

PREINSCRIPCIÓ CURS 2026-27

Benvolgudes famílies,

Us informem que s’acosta el període de preinscripció per al curs 2026-27.

IMPORTANT! Recordeu que només cal fer preinscripció en els següents casos:

  • Si el vostre fill/a ha nascut l’any 2023 i iniciarà la seva escolarització a I3.
  • Si el vostre fill/a finalitza l’etapa de Primària (6è) i el proper curs farà 1r d’ESO.
  • Si la família desitja un canvi de centre.

En cas que el vostre fill/a continui a l’Escola La Plana, més endavant us farem arribar la confirmació de plaça i ara NO CAL que feu res.

La preinscripció és telemàtica i disposeu de tota la informació als enllaços.

Les dates de preinscripció són les següents:

Collita de Patates a l’Escola

Aquest any, a l’hort de l’escola hem tingut una bona collita de patates de la varietat Red Pontiac. Els alumnes d’educació infantil, cicle inicial i cicle mitjà han pogut participar en la recol·lecció i s’han emportat aquestes delicioses patates a casa seva per compartir amb les seves famílies.

Aquesta activitat no només ens permet gaudir dels fruits del nostre treball, sinó que també és una oportunitat perquè els nens aprenguin sobre el procés de creixement de les plantes, la importància de l’agricultura i els beneficis d’una alimentació saludable.

D’altra banda, els alumnes de cicle superior també han tingut l’oportunitat de gaudir de les verdures de l’hort en altres moments de l’any. Han recollit faves i pastanagues, que després han pogut portar a casa i compartir amb les seves famílies.

Estem molt orgullosos del nostre hort escolar i del treball que tots els alumnes han fet per cuidar-lo i mantenir-lo. Esperem que aquesta experiència continuï ensenyant als nostres alumnes el valor de la natura i la importància de cuidar el nostre entorn.

GRADUACIÓ i5 i 6è 23-24

Aquest últims dies són molt emocionants…la setmana passada vam celebrar l’acte de Graduació de l’alumnat de i5 i de 6è. Va ser una tarda molt bonica on vam recordar i celebrar el pas per l’escola del nostre alumnat. Gràcies a l’AFA de l’escola i a l’Ajuntament de Vila-Seca per ajudar-nos en l’organització i a les famílies per la vostra assistència i suport durant aquests anys a l’escola. Als nens i nenes de i5 els veiem el proper curs a Primària i als nois i noies que acaben 6è els desitgem moltíssima sort!

Si voleu veure fotografies molt boniques feu clic a sobre de la imatge.

PORT AVENTURA 6è

El passat divendres 14 de juny l’alumnat va realitzar la sortida a Port Aventura com a comiat del seu pas per l’escola. Va ser un dia fantàstic on vam gaudir d’allò més.
Un dia que ens va servir encara més per fer pinya i per demostrar que som un gran equip!
Si voleu veure algunes imatges feu clic a sobre de la fotografia.

Concurs fotografies matemàtiques!

La setmana de la ciència a la nostra escola va començar amb gran entusiasme gràcies a un innovador concurs de fotografia matemàtic. L’esdeveniment, que va combinar creativitat, col·laboració i amor per les matemàtiques, va deixar a tots els participants amb una experiència inoblidable.

El dilluns, tot l’alumnat es va organitzar en grups i va sortir a explorar el barri a la recerca d’objectes que representessin conceptes matemàtics. Des de formes geomètriques fins a patrons numèrics, res va escapar al seu ull atent. Cada grup va prendre fotografies d’aquests objectes i els hi va posar noms creatius, reflectint tant l’essència matemàtica de la imatge com la seva pròpia originalitat.

El divendres, les fotografies van ser exhibides a la biblioteca de l’escola, creant una galeria visual impressionant que mostrava la bellesa de les matemàtiques en el nostre entorn diari. Els nens i nenes van visitar la biblioteca per a votar per les seves fotos preferides.

Felicitem a tots els participants pel seu esforç i creativitat.

 

Cliqueu a la fotografia si voleu veure més imatges.

Experimentem amb la col lombarda

Durant la setmana de la ciència i la matemàtica de l’escola, vam dur a terme un experiment a partir d’una verdura de l’hort: la col lombarda. Vam fer hipòtesis, prediccions i finalment vam observar la reacció del líquid extret de la col lombarda amb d’altres líquids: el vinagre, la llimona, l’aigua oxigenada i el bicarbonat. Cliqueu a la imatge si voleu veure com ho vam fer!

 

Sortida Barcelona: art i naturalesa en un sol dia.

Dimecres passat, l’alumnat de tota l’escola va gaudir d’una meravellosa excursió a Barcelona. La jornada va començar amb una visita al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), on van explorar fascinants exposicions i van aprendre sobre l’art contemporani de la mà d’experts guies.

Després, ens dirigim al Parc de la Ciutadella per a esplaiar-se d’un relaxant dinar a l’aire lliure. Els alumnes i les alumnes van passejar pels seus bells jardins, van gaudir del llac i van compartir un temps d’oci en plena naturalesa.

Aquesta combinació d’art i naturalesa va fer de l’excursió una experiència enriquidora i memorable per a tots. Esperem amb entusiasme la nostra pròxima aventura educativa!

Si voleu veure més imatges feu clic a sobre la fotografia.

Galetes de civada!

Aprofitant la Setmana de la Ciència, els nostres estudiants de 5è van participar en un taller de cuina, on la ciència i l’alimentació saludable es van unir per a una activitat educativa i deliciosa. Com a part de les nostres lliçons sobre unitats de mesura a matemàtiques, l’alumnat va posar en pràctica els seus coneixements preparant galetes saludables de civada.

Una experiència gustosa i saludable!

Els objectes oblidats

L’alumnat d’educació infantil aquest any han treballat l’obra “La Masia” de Joan Miró. Van realitzar una sortida a Mont-roig del Camp per veure de primera mà on es va pintar aquest quadre. De les moltes inquietuds i preguntes que van sorgir, la que més els va cridar l’atenció va ser: Com és que  la masovera del quadre “La Masia”, rentava la roba a mà i no amb una rentadora? A partir d’aquest dubte van començar a investigar…

La nostra  monitora del menjador Maruja, diferents famílies, l’avia de la nostra companya Triana, el senyor Tomàs…ens han ajudat i han aportant objectes molt interessants: planxes, claus, màquines d’escriure, rellotges…A mesura que els anàvem rebent vam descobrir moltes coses noves  tot buscant informació al llibre “Els objectes oblidats”, per internet…

Han pogut reunir tants objectes i els hi  ha agradat tant que han decidit compartir-ho amb la resta de companys/es, exposant-los a la biblioteca de la nostra escola, d’una manera especial. 

Si voleu veure la nostra exposició: “Els objectes oblidats”, cliqueu a la foto.

DIA DE LA FAMÍLIA

Ahir 15 de maig vam celebrar el dia Internacional de la Família. Va ser una tarda fantàstica on grans i petits vam poder gaudir i compartir de moments inoblidables a la nostra escola.

Volem donar les gràcies a totes les persones que van poder assistir-hi i per ajudar-nos a crear el bon ambient que vam viure ahir per la tarda.

Agrair també l’organització i la col.laboració de l’Alba que ha estat fent les pràctiques a la nostra escola i ens ha ajudat a fer aquestes dinàmiques.

MOLTES GRÀCIES!

Si voleu veure més imatges feu clic a sobre la fotografia.

Sortida a la Messer

Una Experiència Educativa Inoblidable

Els alumnes de cicle superior van tenir l’oportunitat gràcies a la col·laboració de l’ICE de la URV i l’empresa Messer, de particiar a la sortida a la planta química.

La visita, gràcies als professionals que la feren possible, representà als alumnes una immersió en el món de la ciència i del funcionament de la mateixa empresa en relació a què hi fan, com funciona i per a què serveix el producte que elaboren.

Cliqueu a la fotografia si voleu veure més imatges.

 

GIMCANA DE LES LLENGÜES!

Ahir va ser un dia molt especial, vam repartir els premis de la GIMCANA DE LES LLENGÜES!

Durant unes setmanes hem estat cercant informació i endevinant el significat d’algunes frases fetes, rodolins, endevinalles,…amb l’objectiu de conèixer i practicar la Llengua Catalana.

Volem donar les gràcies a la Joana, la coordinadora LIC del nostre centre per organitzar aquesta activitat i per aconseguir aquests premis tan bonics!

Gràcies també a l’Editorial Vicens Vives, Mcmillan, a l’empresa BIC i als Serveis Territorials de Tarragona del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per la col·laboració en forma d’obsequis.

 

Colorful Handcrafted Literature Creative Education Presentation de JOANA CERVELLO MASDEU

L’ANDREU FARO A L’ESCOLA!

Ens encanta que ens visitin a l’escola persones importants del nostre municipi i, a més a més, si fan coses xulíssimes com il.lustrar còmics encara més! La setmana passada vam poder gaudir d’aquest artista nascut a Salas de los Infantes (Burgos) l’any 1965 pèrò que viu i treballa a Vila-seca.

L’Andreu en va explicar com fou la seva trajectòria personal i laboral mitjançant unes preguntes que l’alumnat havia preparat per l’ocasió. Tenien molta curiositat per saber quan va començar a dibuixar, quines van ser les seves influències o com feia per inspirar-se i quines han estat les seves obres.

En acabar els estudis de química l’any 1990 entra al Nou Diari com a humorista de contraportada. Durant molts anys va ser el dibuixant de l’acudit en el Diari de Tarragona. També col·labora durant diversos anys en els setmanaris Clàxon i Espais 7 i en els diaris La MañanaEl Segre i La Vanguardia. Ha col·laborat en diferents portals  d’humor gràfic com Humoralia orgàsmica i Afectos colaterales i ha il·lustrat diversos llibres de contes i l’any 2002 va rebre la Petxina Daurada. Actualment, ha il.lustrat alguns contes sobre l’activitat cultural de Vila-seca

Vam poder veure quina era la seva tècnica i amb la rapidesa que realitzava els seus dibuixos i ens va dedicar dues magnífiques il.lustracions de la nostra escola que penjarem amb molta il.lusió en un lloc on les poguem veure cada dia.

Moltíssimes gràcies per la teva visita Faro!!

Si voleu veure algunes imatges feu clic a sobre de la foto.

EDUCACIÓ INFANTIL

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

ENS VISITA LA COLLA DE DIABLES DE VILA-SECA!!

Dilluns pel matí ens esperava una sorpresa…de cop i volta es van començar a sentir uns sorolls que no sabiem ben bé d’on procedien i quan vam arribar al gimnàs vam descobrir que ens havia vingut a visitar l’Eloi Alcaide del Ball de Diables de Vila-Seca.

Amb l’Eloi vam aprendre quin és l’origen, com s’ha d’anar vestit en un correfoc, quins personatges formen el Ball de Diables de Vila-Seca…i vam poder ballar i saltar al ritme del tabal.

Va ser un matí molt emocionant i ben cultural. Moltes gràcies al Ball de Diables de Vila-Seca per la seva participació en la nostra Setmana Cultural.

Si voleu saber més coses podeu visitar la seva pàgina web

https://diablesvila-seca.cat/

Feu clic a sobre de la imatge per veure algunes fotografies

XXI JOCS FLORALS 23-24

Durant la Setmana Cultural s’han celebrat els tradicionals Jocs Florals a la nostra escola. L’alumnat del centre han estat preparant diferents poemes, els han escrit i els han il.lustrat en català, castellà i anglès.

En aquesta edició, els pseudònims han estat relacionats amb el món de l’art i hem pogut treballar també qui eren els difererents artistes, escultors, arquitectes,…i alguna de les seves obres.

Com sempre, aquest certamen literari s’ha obert al barri i a antics membres de la comunitat educativa i hem rebut boniques creaccions.

Volem donar les gràcies als membres del jurat, a ex-mestres que ens han ajudat a presentar aquest acte i a l’AFA de l’escola i a l’Ajuntament de Vila-Seca per la seva col.laboració en l’organització de l’acte.

Moltes gràcies i ens retrobem d’aquí a dos cursos.

Si voleu veure algunes de la imatges podeu fer clic a sobre de la foto

 

AUDICIONS: MOLLY, LA PEIXATERA.

Fa uns dies l’alumnat d’i5 i de CI vam poder anar a l’Auditori Josep Carreras de Vila-Seca on vam gaudir d’un espectacle anomenat “Molly, la peixatera”.

L’espectacle explica la història de quan la Molly, una peixatera irlandesa que ven el
seu peix al carrer, es troba amb un grup de músics.
En aquesta ocasió el grup de músics són els que formen el que coneixem com a
quintet de vent clàssic: flauta, oboè, clarinet, trompa i fagot.
Les peces que vam escoltar a l’espectacle són adaptacions per al quintet de diverses
èpoques de la música clàssica, a més d’un parell de temes populars irlandesos i
alguns temes de música infantil. Algunes peces són música instrumental i d’altres
acompanyant la veu.

Aquesta sortida forma part de les activitats del PEE de l’Ajuntament de Vila-Seca.

Si voleu veure algunes imatges feu clic damunt de la foto

Dinàmica sobre criança positiva 4t,5è i 6è (3a sessió)

La setmana passada es va realitzar la 3a i última sessió del projecte “Unides criança positiva” on algunes famílies juntament amb els seus fills i filles van poder donar forma a les relacions entre pares, mares i filles i fills.

Volem donar les gràcies a l’Anais, la Carla, la Gemma i l’Alba, estudiants d’integració social de l’IES Jaume I i a totes aquelles famílies que en algunes de les 3 sessions han volgut participar d’aquestes dinàmiques.

Si voleu veure fotografies de la 3a sessió podeu fer clic a sobre de la imatge.

AQUÍ TENIU EL VÍDEO de la segona dinàmica…ha quedat preciós us animem a veure’l!!

Sortida a Reus!

Ja fa uns dies, tot l’alumnat de l’escola va poder anar a Reus per visitar la Casa Navàs i el Centre Gaudí. Els/les més petits/es de l’escola es van posar a la pell d’un jardiner i els seus ajudants per descobrir totes les flors que amaga la fabulosa casa Navàs d’estil modernista. Va ser una visita guiada molt especial i amb moltes sorpreses.

L’alumnat de Cicle Mitjà i de Cicle Superior va realitzar una visita guiada per Reus i després va fer una activitat al Gaudí Centre on van descobrir més coses sobre Gaudí i sobre el modernisme.

Aquesta sortida ha estat subvencionada per la dotació econòmica PROA+.

Podeu veure algunes imatges de la sortida fent clic a sobre de les fotografies.

EDUCACIÓ INFANTIL


CICLE INICIAL

CICLE MITJÀ I SUPERIOR

 

CAPSES A CICLE SUPERIOR

Aquest tercer trimestre a cicle superior hem engegat la situació d’aprenentatge sobre els hàbits saludables, englobant els hàbits de la son, els hàbits higiènics, els hàbits sobre les pantalles, els hàbits alimentaris i la salut emocional.

Treballarem tots aquests aspectes mitjançant el treball cooperatiu i una proposta basada amb cinc capses d’aprenentatge que permetran a l’alumnat explorar, investigar i reforçar la seva autonomia.

Aquí teniu algunes fotografies de la sessió inicial.