PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR CURS 26-27

PREINSCRIPCIÓ CURS 2026-27

Benvolgudes famílies,

Us informem que s’acosta el període de preinscripció per al curs 2026-27.

IMPORTANT! Recordeu que només cal fer preinscripció en els següents casos:

  • Si el vostre fill/a ha nascut l’any 2023 i iniciarà la seva escolarització a I3.
  • Si el vostre fill/a finalitza l’etapa de Primària (6è) i el proper curs farà 1r d’ESO.
  • Si la família desitja un canvi de centre.

En cas que el vostre fill/a continui a l’Escola La Plana, més endavant us farem arribar la confirmació de plaça i ara NO CAL que feu res.

La preinscripció és telemàtica i disposeu de tota la informació als enllaços.

Les dates de preinscripció són les següents:

FESTA DE L’AFA

Ahir pel matí vam passar-ho d’allò més bé, l’AFA de l’escola ens va preparar JOCS TRADICIONALS al pati de l’escola! Va ser un matí ben divertit que va acabar amb un pica-pica per a totes i tots! MOLTES GRÀCIES AFA!

(Si voleu veure imatges de l’activitat feu “clic” a sobre de la fotografia)

2a Jornada d’Escacs

Ahir dimarts 17 de juny l’alumnat de Cicle Inicial va anar a l’escola Sant Bernat Calvó de Vila-Seca per a participar en la 2a Jornada d’Escacs. Aquesta activitat que forma part del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Vila-Seca vol dónar a conèixer els beneficis dels Escacs i acostar aquest joc als més petits.

Moltes gràcies per organitzar aquesta jornada, ens va agradar molt!

(Si voleu veure imatges feu clic a sobre la fotografia).

Taller d’herbes amb mel

Durant els dies de la Festa Major de l’escola alguns alumnes van dur a terme un taller relacionat amb les plantes aromàtiques.

El taller consistia en que a partir de les plantes aromàtiques que hem cultivat a l’hort poguéssim fer una infusió i després fer-ne un tastet.

Així doncs, els alumnes van tindre l’oportunitat de veure-les d’aprop, olorar-les i fixar-se en les seves característiques. En van escollir una, la van enganxar en un cartronet i van dibuixar-ne una altra de semblant al costat. Finalment van poder fer el tastet de la infusió. Si cliqueu a la imatge podreu veure alguna foto del taller.

ACTIVITATS FESTA MAJOR

Ha estat una setmana plena d’activitats; contacontes, bingos musicals, tallers de sardanes, infusions amb mel, pa amb xocolata, cercavila, bingo familiar, cinema a la fresca, partit de futbol, concurs de dibuix, sortides pel municipi, torneig de petanca, entre moltíssimes coses més!

 

Volem donar les gràcies a la Colla dels Grallers de Vila-Seca i a la Colla Gegantera Petits Pintors sense els quals no haguéssim pogut tenir una cercavila tan bonica! Agrair a la Sra. Rosa, que ens va ensenyar els passos per poder ballar una sardana com cal i la presència del Sr. Miguel Ángel Almansa i la Sra. Puchi Aragón que van fer el Pregó de la Festa Major. A vosaltres, les famílies sense les quals no hauríem pogut fer activitats familiars com el bingo i a l’equip de mestres, monitores de menjador, al nostre conserge, a Júlia dels tallers Valora’t…per dinamitzar i organitzar tots els actes de tota la setmana!

Si voleu fer un cop d’ull podeu fer clic a sobre les imatges i hi trobareu les diferents carpetes amb les fotografies dels diferents actes.

 

1r dia de Festa Major!

Avui dilluns 2 de juny hem donat el tret de sortida a la nostra 1era Festa Major de l’Escola. A les 11h ens hem reunit tota l’escola per escoltar el Pregó amb la presència de les autoritats el Sr. Miguel Ángel Almansa regidor de La Plana i la Puchi, la nostra pregonera major, que ens ha preparat un gran discurs! L’alumnat de 6è ha rebut les bandes de “Pubilles i Hereus” que lluiran durant tots els actes del Programa de Festes. L’alumnat de Cicle Inicial ens ha preparat un programa de ràdio on ens parla sobre què és una Festa Major i els seus principals elements.

Hem acabat el primer dia amb un Contacontes amb la companyia “Vivim del cuentu” i cinema a la fresca.

Celebrem la primera Festa Major de l’escola! 🎉

Del 2 al 6 de juny, la nostra escola s’omplirà de color, alegria i activitats amb motiu de la primera Festa Major! Una iniciativa que neix amb il·lusió i amb ganes de compartir moments especials entre tots els membres de la comunitat educativa.

Al llarg de la setmana tindrem diferents actes pensats per a grans i petits: activitats lúdiques, tallers, espectacles i altres propostes que faran d’aquests dies una experiència única.

És una ocasió per viure l’escola d’una manera diferent, celebrar tot allò que ens uneix i gaudir plegats d’un espai de trobada i convivència.

Us hi esperem amb molta il·lusió!

Descobrim Vila-seca!

Ahir l’alumnat de 5è vam gaudir d’una jornada molt especial: una sortida per conèixer millor el nostre municipi, Vila-seca. L’alumnat va recórrer diferents punts d’interès del municipi i va poder descobrir racons amb molta història, edificis emblemàtics i espais que formen part del nostre dia a dia, però que sovint passem per alt.

Durant el recorregut, vam visitar llocs com el Castell de Vila-seca, el Celler, el parc de la Torre d’en Dolça, la Pineda i altres espais significatius del nostre entorn. Aquesta experiència ens ha ajudat a entendre millor el passat i el present del nostre poble, tot fomentant el respecte pel patrimoni i l’arrelament a la comunitat.

La classe de “Les Barretines” aprenem a programar!

Aquest curs, la classe de “Les Barretines” ha realitzat diferents activitats per desenvolupar la competència digital i el pensament computacional, utilitzant la robòtica com a eina educativa. 

Ens hem endinsat en la lògica de la programació mitjançant el conte Hola Ruby, l’aventura de programar. Els nens i les nenes han tingut l’oportunitat d’aprendre que hi ha diferents maneres de resoldre qualsevol tipus de problema. 

A partir de les aventures de la Ruby i altres activitats, s’ha treballat: com dividir els grans problemes en problemes més petits; com identificar tasques repetitives; com detectar patrons de moviment; com crear plans pas a pas i com pensar amb originalitat.

A més a més, hem format part de Robots en acció!, un nou projecte de l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació i Formació Professional. El projecte es compon de 6 reptes o missions que l’alumnat ha superat amb l’ajuda dels robots Tale-Bot disponibles a l’escola. Coincidint amb l’Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques, els reptes han introduït conceptes relacionats amb la física, de manera senzilla, amb animacions que han facilitat la comprensió d’aquests fenòmens naturals. 

Clica al conte per veure tot el que hem fet!

 

GIMCANA DE LES LLENGÜES

Benvinguts i benvingudes, novament, a la gimcana dedicada a les llengües.

L’objectiu és conèixer millor la diversitat lingüística que ens envolta i descobrir com cada llengua ens pot apropar a cultures diferents.

Setmanalment, participareu en diferents proves i activitats pensades per jugar amb les paraules, aprendre expressions curioses i conèixer paraules en idiomes diversos. Serà una oportunitat per compartir coneixements, riure i aprendre d’una manera lúdica, tot cooperant i col·laborant en equip.
Amb aquesta gimcana, fomentarem el respecte per totes les llengües i posarem en valor la riquesa de parlar-ne més d’una.

Estem segurs que serà una experiència divertida i molt enriquidora!

Ànims i endavant!

*Clica AQUÍ i et portarà al Site de la Gimcana de les Llengües

Expressem el que hem après!

Aquesta setmana les nenes i els nens de 4t han dut a terme una activitat d’Educació Artística proposada per la Fundació Barça en el marc de la prevenció del bullying a les escoles. Per aquesta raó, van plasmar tot el que han après sobre l’assetjament escolar, tot dibuixant situacions de discriminació que rebutgem i a tots/es els/les alumnes del grup ben units! 

NO VOLEM BULLYING!

 

 

 

GIMCANA ESPORTIVA AL PARC DE LA PLANA!

Hem acabat la setmana de la salut amb una GIMCANA ESPORTIVA al parc de la Plana. L’Esther i la Maria, les mestres d’Educació Física de l’escola ens han preparat diferents jocs tradicionals (el mocador, la xarranca, buscar cors, la petanca, memory saludable, les bales i jocs de punteria) i en grups havíem d’anar fent-los tots. Ha estat un matí d’activitat física però també de molta diversió.

Volem donar les gràcies a l’Ajuntament de Vila-Seca per deixar-nos utilitzar els serveis i per cedir-nos aquest espai que tenim a prop de la nostra escola i que tant ens agrada.

També volem donar les gràcies a la coordinadora del programa SI! la Raquel que, curs a curs, organitza unes activitats de la Setmana de la Salut ben xules!

(Si voleu veure més imatges feu “clic” a sobre de la fotografia).

ENS VISITA L’ANIOL SAYÓS!

Un dia, quan vam rebre la revista “CAVALL FORT” vam llegir un conte titulat “El camí per tornar a casa” i resulta que l’Aniol, a part de ser un gran expert en rutes i curses ciclistes, era amic de la Marta, la nostra directora. Vam estar uns dies escoltant la història i coneixent els indrets que ens explicava però volíem conéixer-lo i, per aquest motiu, el vam convidar a la nostra escola. Li vam preparar una rebuda de campió!

Volem donar les gràcies a l’Aniol que, de manera voluntària, ha organitzat aquesta activitat i que va respondre una a una a totes les preguntes que l’alumnat de tota l’escola li havia preparat. Bona ruta!

(Si voleu veure més imatges feu “clic” a sobre de la fotografia)

EL PLÀTAN ESPORTISTA I EL NOSTRE AMIC CARDIO!

Dilluns per la tarda vam poder escoltar el conte del plàtan esportista mentre esperàvem la gran visita del nostre amic CARDIO. Va ser una tarda on vam recordar la importància de l’alimentació saludable per cuidar el nostre cos i sobretot fomentar el consum de fruita variada entre els/les més petits de l’escola.

Vam acabar el primer dia donant la benvinguda al CARDIO, ballant al ritme de la música amb la coreografia del programa Si! (de salut intregral) del qual forma part l’escola des de fa molts cursos i berenant fruita.

FEU “CLIC” A SOBRE LES FOTOGRAFIES PER VEURE MÉS IMATGES

XXIII ena SETMANA DE LA SALUT!

La XXIIIena setmana de la salut ha començat amb molt de ritme ja que el Marc ens ha fet dues sessions de zumba amb molta “canya”! Tota l’escola ha pogut gaudir d’aquesta activitat que ens ha encantat! Volem donar les gràcies al monitor de zumba de l’AAVV de la Plana que ha vingut de manera voluntària i ens ha organitzat aquesta activitat tant saludable! Ja tenim ganes que tornis Marc!

(Si voleu veure algunes de les imatges feu “clic” damunt la fotografia)

A migdia vam fer màscares saludables amb l’Aina, l’Estefania i la Manoli!

(Si voleu veure algunes de les imatges feu “clic” damunt la fotografia)

RODA DE CONTES A CI: DÁMARIS

Aquesta tarda hem continuat la roda de contes de Cicle Inicial amb la Dámaris que ens ha explicat 1 història sobre 3 amics que viuen al fons del mar. Ho ha fet molt i molt bé! Enhorabona i moltes gràcies a la seva família per ajudar-la a preparar aquesta activitat!

Ja tenim moltes ganes d’escoltar dos contes més la propera setmana!

LA MONA DE PASQUA

El divendres abans de marxar de vacances de Setmana Santa l’alumnat d’Educació Infantil, de Cicle Inicial i de 3r, vam elaborar les nostres mones de Pasqua. Vam decorar les bases del pa de pessic amb moooolta xocolata i ens vam llepar els dits! Plomes, pollets, conillets i figures de xocolata per tenir les mones més boniques i més bones. Per la tarda vam anar plegats al parc i per equips vam fer una mica de gana buscant ous per tot el parc! Va ser molt divertit! Finalment va arribar el moment de degustar les nostres mones! Bon profit!

Feu “clic” a sobre la fotografia per veure altres imatges.

Fem teatre

Els passats dies 26, 27 i 28 de març, es van dur a terme les obres de teatre de cicle superior, inicial i mitjà a l’escola. Les obres es van treballar durant les sessions d’expressió oral i es van representar per les famílies, rebent una molt bona acollida. Podeu tornar-les a veure si cliqueu a l’enllaç.

 

Ens han visitat àvies recuperadores de contes!

El passat 1 d’abril, van visitar la nostra escola, dues àvies que són mestres jubilades: la Josepa i la Núria. Formen part del Projecte MARC (Mestres Àvies Recuperadores de Contes) que pretén compartir estones amb els infants, tot transmetent contes plens de valors, història i màgia.

Va ser una jornada molt especial, perquè ens van explicar moltes històries, jocs i moixaines.

Moltes gràcies per venir a la nostra escola!

És un plaer poder gaudir de moments tan encissadors.

Feu “clic” damunt de la fotografia oer veure algunes imatges.

Happy Easter!

Aquests dies a l’escola s’han dut a terme activitats especials en anglès per celebrar l’arribada de la Pasqua. Les nenes i els nens d’i5 van treballar el conte “The egg hunt” i van descobrir que la història i els seus protagonistes tenien amagada una sorpresa: un dels ous de Pasqua de colors no era de xocolata! Cliqueu en el següent “Easter egg” si voleu veure quant han treballat per decorar els seus propis ous!

RODA DE CONTES A CI: Dora i Nahia!

Aquesta tarda hem continuat la roda de contes de Cicle Inicial amb la Dora i la Nahia que ens han explicat 2 històries molt boniques. La Dora ens ha portat un peluix ben especial i ens ha explicat un conte sobre un nino titulat “L’osset de la Tania”. La Nahia, en canvi, ens ha llegit un conte sobre un gatet que tenia una sorpresa ben amagada el”Pirata” i ha preparat uns pósters amb uns dibuixos preciosos.

Ho han fet molt i molt bé! Enhorabona i moltes gràcies a la seva família per ajudar-los a preparar aquesta activitat!

Ja tenim moltes ganes d’escoltar dos contes més la propera setmana!

JORNADA INTERESPORTIVA CM!

Ahir dia 7 d’abril, l’alumnat de Cicle Mitjà va participar a la Jornada Interesportiva que es va celebrar a l’Estadi Municipal d’Esports de Vila-Seca. Allí van poder passar un matí juntament amb altres escoles del municipi fent diferents jocs i esports. Van tornar a l’escola lluint unes medalles ben maques! Aquesta activitat que forma part del Pla Educatiu d’Entorn organitzat per l’Ajuntament de Vila-Seca va comptar amb la presència del regidor d’Assumptes de la Plana, Via Pública i Vialitat Rural Miguel Ángel Almansa i la regidora d’esports Sílvia Herrera. Ja volem tornar el curs que ve!

Si voleu veure altres fotografies feu “clic” a sobre la imatge.

Anem a l’auditori!

El passat divendres l’alumnat d’I5 i de CI vam anar a l’Auditori Municipal Josep Carreras de Vila-Seca per gaudir d’unes audicions organitzades pel Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Vila-Seca. Allí vam conéixer la història d’una botiguera que venia instruments de música i que, amb l’ajuda del seu amic Marc, recomanava instruments una mica desconeguts com el fagot, la trompa, el violoncel,..entre d’altres, formant un bonic conjunt musical. Vam passar una bonica estona!

Si voleu veure més fotografies feu “clic” a sobre la imatge.

RODA DE CONTES A CI: Abril i Raúl.

Aquesta tarda hem iniciat la roda de contes de Cicle Inicial amb l’Abril i el Raúl que ens han explicat 2 contes molt especials. L’Abril ha preparat unes imatges molt boniques i ens ha parlat sobre el que veu “Les coses que veig”. El Raúl en canvi ens ha explicat un conte sobre el que sentim i com sonen les coses “Mira com sona” i ha preparat dos escenaris; l’hivern i la primavera.

Ho han fet molt i molt bé! Enhorabona i moltes gràcies a la seva família per ajudar-los a preparar aquesta activitat!

Ja tenim moltes ganes d’escoltar dos contes més la propera setmana!