DENIP 2025

Com cada 30 de gener hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No Violència i de la Pau) i, en aquesta ocasió ens hem inspirat en un conte titulat “Sóc d’un poble” basat en la cançó de la banda musical tarragonina “ROBA ESTESA”. Un conte infantil que vol parlar als més petits i no tan petits de valors com la diversitat, el respecte i la tendresa, i que es basa en la idea que el món pot ser millor si cadascun de nosaltres hi posa el seu granet de sorra.

L’alumnat de l’escola, després de llegir el conte i d’escoltar la cançó, ha dibuixat “casa seva” per representar el seu poble i han escrit missatges dins d’uns coloms representant els seus desitjos de PAU i com volen que sigui l’entorn on viuen.

Aquest mural conjunt l’hem penjat a la façana de l’escola per tal que les famílies puguin veure i conèixer quins són els missatges i els desitjos dels nens i les nenes de l’escola.

L’acte ha acabat ballant i escoltant la cançó tots plegats fent una rotllana al pati de l’escola.

Per veure fotografies del DENIP podeu fer clic a sobre la imatge.

“La pau no és només l’absència de la guerra, mentre hi hagi pobresa, racisme, discriminació i exclusió difícilment podrem assolir un món en pau.” – Rigoberta Menchú   

El Danubi blau

Durant les sessions de música hem estat escoltant i vivint de forma activa l’audició “El Danubi blau”.

En les diferents sessions hem pogut anar aprenent aspectes importants sobre la vida i l’obra del seu compositor. A partir d’aquestes experiències i coneixements té lloc la Tertúlia dialògica musical al voltant de l’obra.

Si voleu veure com treballem l’obra cliqueu a la imatge del gramòfon:

ENS VISITA…LA COLLA DELS PETITS PINTORS!

Dimarts per la tarda vam muntar una gran festa, vam sentir uns sorolls i de sobte van aparèixer uns capgrossos ben especials; 3 porquets anomenats “Martineta”, “El Crestes” i en “Martí”! La Colla dels petits pintors de Vila-Seca ens van venir a explicar quins elements del seguici surten per la Festa Major, quines activitats fan,…i ens van deixar ser portadors i portadores dels capgrossos!! Va ser molt emocionant!

Volem donar les gràcies per la visita a la colla i per fer-nos participar de la festa del municipi! Us esperem un altre dia!

Si voleu veure fotografies feu “clic” a sobre de la imatge.

ESTEM DE FESTA!

A l’escola hem volgut celebrar la Festa Major del nostre municipi i hem preparat 3 activitats que es poden fer durant aquests dies a Vila-Seca; descobrir els elements del seguici, el món del cavall i la tradicional cursa de pallassos i pallasses. Vam acabar la tarda amb una xocolata! Va ser una estona molt bonica!

Volem donar les gràcies al Miguel Ángel, alumne de pràctiques, que ens va portar molt de material sobre els cavalls i vam aprendre moltíssimes coses.

Si voleu veure fotografies feu “clic” a sobre de la imatge.

 

A CI fem cagar el Tió

Ja fa uns dies que vam escoltar uns sorolls una mica estranys i de cop i volta va aparèixer el Tió! El vam rebre amb molta il.usió i després d’alimentar-lo i cuidar-lo l’últim dia vam “CAGAR el TIÓ”. És un moment molt especial! Si voleu veure què ens va cagar feu clic al damunt de la fotografia!

Festival Nadal 2024

El passat dijous dia 19 de desembre els alumnes de l’escola van oferir per a totes les famílies el tradicional Festival de Nadal. Enguany girava a l’entorn del Conte: “L’Estel de Nadal viatja al país dels contes”. Clicant a l’estel trobareu l’enllaç a les actuacions. Esperem que us agradi!

Fira matemàtica!

Aquest dilluns per la tarda vam poder gaudir de la 3a edició de la Fira de la Matemàtica i la Ciència a la nostra escola. Ens vam repartir per grups i juntament amb la resta de companys/es vam poder realitzar diferents activitats que ens van preparar per l’ocasió; experiments amb les taules de llum, activitats de programació, geoplans i tangrams, matemàtiques en moviment,…va ser una tarda de fer servir el cervell i gaudir moltíssim!

Per acabar, es van repartir els agraïments a les famílies que van participar als REPTES MATEMÀTICS I CIENTÍFICS;

Moltes gràcies famílies!

Si voleu veure més imatges feu “clic” a sobre de la fotografia.

Santa Cecília 2024

El passat divendres dia 22 vam celebrar a l’Escola la Festa de Santa Cecília amb una sèrie d’actuacions de tot l’alumnat al voltant de l’eix temàtic: “La música és cultura”.

Les actuacions que es dugueren a terme foren:

Educació infantil: “El patufet i les verduretes de l’hortet”

Cicle inicial: “Quan ve Festa Major”

Cicle mitjà: “Tornarem a omplir les places”

Cicle superior: “Hem nascut castellers”

Tot l’alumnat: “Cultura al carrer”

A l’acabar el concert, també vam tenir ocasió de felicitar al Julio que feia anys, celebrant el seu aniversari i gaudint una mica més encara de com n’és d’important per nosaltres la música!