Capses d’aprenentatge

QUÈ SÓN LES CAPSES D’APRENENTATGE?

Són una nova manera de treballar l’àmbit de medi natural i social, en que es treballa amb grups de treball, i cada grup té una capsa on troba les tasques que ha d’anar realitzant.

Dins de cada capsa, troben les instruccions que han d’anar seguint per completar la capsa, i tot el material que necessiten per dur-la a terme.

PER QUÈ LES FEM?

Perquè el nou currículum del departament d’Ensenyament, demana que es vagi actualitzant i modernitzant les metodologies de treball amb els infants a l’aula, per fomentar les competències que necessitaran aquests alumnes quan acabin l’escolarització obligatòria. I a més, fer que el procés d’aprenentatge dels alumnes sigui més atractiu i significatiu per ells.

QUI HI PARTICIPA?

Els tutors i alguns mestres de reforç. I evidentment els alumnes de cada curs que es treballa.

Ara mateix a Cicle Inicial és fa una iniciació a les capses i a Cicle Mitjà i Cicle Superior és on s’estan treballant de forma més completa.

QUAN ES FAN?

Es duen a terme a les hores programades de medi social i natural. Entre 3 i 4 hores a la setmana.

QUINS ÀMBITS ES TREBALLEN MITJANTÇANT LES CAPSES D’APRENENTATGE?

Ara principalment es treballa l’àmbit de medi, però indirectament trobem activitats en que es fomenten i treballen tots els àmbits que fem a l’escola, com: el matemàtic, lingüístic, valors, noves tecnologies, iniciativa i emprenedoria, etc.

La intenció és anar transformant el treball analític per àrees a un treball més globalitzat combinant diferents àmbits en una mateixa franja horària i activitat. Ja sigui mitjançant les capses de projectes més globals i propostes d’aprenentatge.

En el següent vídeo podreu veure els nostres alumnes de 3r, 4t i 5è de primària treballant amb les capses d’aprenentatge: