Aula d’acollida

En què consisteix?

Aquesta aula és un espai d’acollida i acompanyament dels alumnes que han arribat recentment. Un espai de relació, intercanvi i comunicació de nens que provenen de països on es parla una llengua diferent a la del centre educatiu. L’objectiu principal de l’aula d’acollida és poder practicar la nova llengua amb diverses estratègies tan afectives com comunicatives.

Cada aula té una dotació informàtica de quatre ordinadors amb programes que permeten interactuar i que s’adapten a la realitat lingüística de cada alumne.

L’Aula d’Acollida no sempre té el mateix nombre d’alumnes ni sempre assisteixen els mateixos alumnes. És un aula oberta i flexible assumint les contínues incorporacions.

Cada alumne és adscrit a un grup classe, el que li correspon per edat cronològica. Com en el grup classe no seguiria els aprenentatges perquè no coneix la llengua de l’escola, en les hores que en el grup s’imparteixen àrees que no pot seguir va a l’Aula d’Acollida. Per tant, cada alumne té l’horari del seu grup i quan es considera que no pot seguir per raons lingüístiques la matèria, acudeix a l’Aula d’Acollida.

El tutor de l’Aula d’Acollida es coordinarà amb el tutor del grup classe per parlar sobre l’acció tutorial i es coordinarà amb el professor de cada assignatura quan l’alumne d’aula d’acollida s’incorpori a l’aula ordinària.

Quins alumnes poden assistir?

Els alumnes de primària que hagin arribat a Catalunya durant els dos últims anys.

L’objectiu és proporcionar-los una atenció adequada a les seves necessitats emocionals i lingüístiques sense perdre el contacte amb el grup classe en el qual estan adscrits.

Quantes hores poden assistir?

Cada alumne pot assistir les hores que necessiti, es recomana que en algunes classes, s’incorpori al grup on està matriculat.

Els altres alumnes han d’identificar-los com a alumnes del seu grup, no d’un grup apart.