Visita de l’autora Tina Vallès

El passat divendres dia 8 de març ens va visitar la Tina Vallès, escriptora de literatura infantil i juvenil.

La visita va començar amb una trobada amb l’alumnat de 4t, que li va fer ple de preguntes sobre l’ofici d’escriure i sobre la novel·la que últimament han llegit: “Els pòstits del senyor Nohisoc”.

Sabíeu que els pòstits es van inventar gràcies a un error? Aquesta i moltes més anècdotes, les trobareu al llibre “Pífies genials”, de la Soledad Romero Mariño, que la Tina ens va recomanar amb molt d’entusiasme!

També ens va explicar que la seva novel·la preferida de la infantesa és “No hi ha dret”, de la Susie Morgensen. I no podem esperar a llegir-la, Tina, ens n’has fet venir ganes!!!

La Tina també va poder veure el treball que l’alumnat ha fet a partir del seu llibre. Una exposició de dibuixos acompanyats de pòstits explicant cada capítol del llibre.

I la sessió va acabar amb signatures de l’autora als llibres i fins i tot a les agendes!!! Gràcies per la visita, Tina!!!

La Tina va passar aquesta agradable estona amb l’alumnat de 4t gràcies al programa “Autors a les Aules”, que des de 1998, promociona la literatura catalana i el foment de la lectura en l’àmbit de l’ensenyament primari. Organitza la Institució de les Lletres Catalanes juntament amb el Departament d’Educació.

Aquesta activitat permet a l’alumnat lector entrar en contacte directe amb els escriptors i escriptores i establir-hi un diàleg al voltant dels seus llibres de creació i d’altres temes relacionats amb el fet literari com l’ofici d’escriure, el procés de creació, el món editorial, etc.

Després de pati, la Tina va poder compartir una estona de lectura amb l’alumnat de 1r i 2n a la nostra biblioteca escolar. Ens va voler explicar el conte “La marieta sense taques”.

Després de la lectura, vam fer una activitat a la mateixa biblioteca on van descriure els diferents personatges del conte.

I la sessió va acabar amb una lectura col·lectiva de llibres de coneixements sobre insectes i animalons.

Gràcies per tot, Tina! Esperem que t’hagis endut un bon record del teu pas per Blanes!