Un dijous excepcional!

Aquest passat dijous 4 de maig, l’alumnat de 5è ha gaudit d’un dia ple d’experiències manipulatives i vivencials que no oblidaran.

El dia va començar amb una xerrada sobre el mosquit tigre amb científiques de l’organització Xatrac: quines característiques té, per què l’hem d’identificar i controlar, on es troben… són algunes de les curiositats que hem après sobre aquest insecte. A més, ens han encomanat fer d’investigadors de camp: hem de cercar en el nostre entorn una mostra que continguin larves per, després, analitzar-les en laboratori i identificar si són mosquit tigre.

Seguidament, i com a clausura del projecte de medi social, VA DE… RE (reduir, reutilitzar, reciclar), hem portat a terme dues actuacions:

1. Crear un “bolso” a partir d’una samarreta, com a una iniciativa per donar una segona vida a un objecte que ja no volem. En aquesta activitat ens han acompanyat algunes famílies.
  2. Mercat d’intercanvi de llibres. Amb aquest mateix d’objectiu d’allargar l’ús dels llibres, hem creat un mercat on ens hem intercanviat llibres.

I per finalitzar la jornada, i acompanyats de la policia local, hem fet una ruta amb bicicleta pels voltants de l’escola i hem acabat en un circuit tancat per posar en pràctica com hem de circular respectant les normes viàries.

En definitiva, una GRAN JORNADA DE DIJOUS!