Cicle Inicial va a la piscina.

Aquest dilluns 16 de setembre  Cicle Inicial ha començat a anar a la piscina de Malgrat.

Ens podem considerar privilegiats de viure en un poble costaner i tenir la nostra escola arran de mar. Per això, aprendre a nedar és de vital importància, ja no només per un tema de seguretat i prevenció d’accidents si no que permetrà els nens i nenes gaudir del seu entorn natural, promovent una relació saludable amb l’aigua i obrirà la porta a moltes activitats recreatives, com el surf, l’ snorkel, la vela, el busseig… que són populars en àrees costaneres. Això enriqueix l’experiència vital i fomenta un estil de vida actiu.

Nedar és una forma excel·lent d’exercici que ajuda a desenvolupar la coordinació, la força i la resistència i la flexibilitat. Això contribueix al desenvolupament físic general dels nens, afavorint la seva salut.

La natació també té beneficis cognitius. Les activitats físiques milloren la concentració i la memòria, el que pot ser avantatjós per al rendiment acadèmic en general.

Aprendre a nedar pot augmentar la confiança en sí mateixos. Superar la por a l’aigua i adquirir noves habilitats pot ser molt gratificant per als nens, cosa que reforça la seva autoestima.

Les classes de natació solen ser activitats grupals. Aprendre a nedar en un entorn de grup fomenta la socialització i el treball en equip, ajudant els nens a fer amics i desenvolupar habilitats interpersonals.

En aprendre sobre la seguretat a l’aigua i les normes que s’han de seguir, els nens desenvolupen un sentit de responsabilitat tant per a ells mateixos com per als altres.

En resum, aprendre a nedar en un poble costaner és crucial per a la seguretat, el desenvolupament físic i emocional, i la integració social dels nens i nenes d’educació primària. Esperem que promoure aquesta habilitat des d’una edat primerenca els obri la porta a gaudir del seu entorn proper amb confiança.

 

A sota us deixem un recull d’imatges de com va anar el primer dia, on bàsicament el monitoratge va veure els diferents coneixements previs que tenia l’alumnat amb l’entorn aquàtic.