Diagnosi

Per fer la Diagnosi hem fet servir diferents eines:

• SELFIE de centre. L’aplicació SELFIE està desenvolupada per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia en un centre.
    • SELFIE for teachers, que és una eina elaborada i gestionada des de la Comissió Europea per donar suport a les competències digitals dels professors. Està dissenyada per ajudar els professors de primària i secundària a comprendre la seva situació actual respecte a com utilitzen la tecnologia digital en la seva feina. Els resultats de la revisió poden ajudar els professors a identificar on necessiten més formació i suport. Al centre la vam fer en grup per poder recollir les dades i analitzar-les.
    • Enquesta als docents elaborada pel centre per conéixer l’ús de la web i el coneixement que el claustre té de l’ús de les TAC al centre, així com del coneixement que es té de l’antic Pla TAC.
    • Enquesta a les famílies, també elaborada pel centre.
    • Anàlisi de dades de xarxes socials del centre.

Les dades obtingudes permeten extreure conclusions per a fer un diagnòstic de l’estat actual del centre en tots els seus àmbits i també per a plantejar-nos objectius d’àmbit digital per a assolir-los a curt termini.

Punts forts:

1. L’escola, en general, compta amb un número adient d’equipaments i en bon estat i d’una plataforma com G Suite per educació, per treballar amb l’alumnat.
    2. La Comissió Digital està formada per membres de tots els cicles i etapes educatives del centre.
    3. Un Pla TAC elaborat recentment.
    4. El claustre cerca i selecciona continguts digitals, fa ús de les tecnologies digitals per millorar el procés d’ensenyament i aprenentatge dels alumnes i coneix i utilitza les eines G Suite per a la comunicació interna i l’emmagatzemat de documents i recursos a les carpetes compartides.
    5. Programació de l’ús de les eines digitals per cicles: tauletes i bee-bots a educació infantil i cicle inicial, ús de Chromebooks i Lego We-Do (robòtica) a cicle superior.
    6. Ús sistematitzat de l’EVA (Classroom) i les eines G Suite per part de l’alumnat de cicle mitjà i superior i treball autònom per part de l’alumnat als nivells superiors.
    7. Alta motivació de l’alumnat en relació a l’ús de les noves tecnologies per construir aprenentatge.
    8. Comunicació família escola per diversos canals (whatsapp, web, xarxes socials). Els familiars del país d’origen dels nostres alumnes també visiten la web mitjançant les xarxes socials.

Punts febles:

1. Necessitat de formació continua en l’àmbit digital.
    2. Desconeixement del pla TAC per part del claustre i de les activitats que es fan als diferents cicles.
    3. Manca de formació per part del professorat sobre l’ús responsable de les tecnologies digitals, la protecció de dades, drets d’autor, etc.
    4. Manca de reflexió sobre la pràctica docent respecte a l’ús de les tecnologies digitals.
    5. Poc ús de l’avaluació digital amb els alumnes.
    6. Absència d’una encarregat o més que gestioni/n les xarxes socials i la web perquè no caiguin en desús, tothom tingui accés i les publicacions es facin de manera periòdica.
    7. Manca de treball amb l’alumnat, de manera precisa o estructurada, de l’ús de les tecnologies de forma responsable i ètica, així com, de la dotació d’eines i coneixements per fer un ús segur de les tecnologies tant a nivell psicològic i físic, com social.
    8. Accés limitat (a casa) per part de l’alumnat a dispositius digitals i connexió a Internet.
    9. Dificultats per donar suport a les famílies.
    10. Baixa competència digital de les famílies per manca de coneixement tecnològic i de la llengua vehicular de l’escola i dificultats per controlar l’ús de les pantalles dels seus fills i filles.