Objectius de Cultura Digital:
OBJECTIU 1 | Incentivar la publicació del procés d’ensenyament aprenentatge a la web i a les xarxes socials, tant per part dels docents com de l’alumnat de CS, per millorar la comunicació amb les famílies. | ||
ACTIVITATS | 1. S’estableix un mínim de dos publicacions per trimestre i mestre/a i una persona del cicle s’encarrega de supervisar que s’està complint amb l’acord. | ||
2. Es comença a controlar el número de visites de la web per comprovar si el número creix amb l’augment de les publicacions i se’n fa un registre trimestral. | |||
3. L’alumnat de Cicle Superior farà publicacions a la web, establint un mínim de tres articles per classe durant el curs escolar (amb imatges i/o vídeos). | |||
INDICADORS | 1. Percentatge de docents que pengen informació a la web i a les xarxes socials. (al menys 2 articles per trimestre). | CRITERI D’ASSOLIMENT | 1. 70% de docents que facin almenys 2 publicacions per trimestre a la web o a les xarxes socials. |
2. Número de visites a la web i a les xarxes socials. | 2. 30% d’increment de visites a la web o a les xarxes socials de l’escola. | ||
3. Articles elaborats i publicats pels alumnes de CS. | 3. 3 articles per cada classe de CS durant el curs escolar (redactat i inserció d’imatge o vídeo). | ||
TEMPORITZACIÓ | Curs 2022-2023 |
OBJECTIU 3 | Millorar l’acolliment digital dels alumnes i docents del centre (contrasenyes, recursos del centre, etc.) per la integració dels nouvinguts en la dinàmica del centre. | ||
ACTIVITATS | 1. Revisar i actualitzar els documents d’acollida digital dels docents nouvinguts. | ||
2. Crear el “Classroom de claustre” amb diferents documents d’escola que inclogui el pla d’acollida. | |||
3. Introduir les eines G Suite entre els infants i familiaritzar-se amb elles en diverses sessions d’aula. | |||
4. Passar l’enquesta per valorar l’eficàcia de l’acolliment digital docent. | |||
5. Passar enquesta al professorat nouvingut a meitat de la substitució per veure el grau de satisfacció. | |||
INDICADORS | 1. Percentatge de docents amb un grau de satisfacció elevat amb l’acolliment digital rebut (enquesta). | CRITERI D’ASSOLIMENT | 1. 80% de docents nouvinguts amb un grau de satisfacció alt. |
2. Percentatge d’alumnes de cicle mitjà i superior que de manera autònoma entren a l’EVA, i a les eines G Suite. (prova a mitjans i final de curs, la mestra s’ho apunta a la llibreta i queda enregistrat) | 2. 70% d’alumnat que treballa autònomament. | ||
TEMPORITZACIÓ | Curs 2022-2023 |
OBJECTIU 4 | Definir un protocol de seguretat per la protecció de dades del centre per millorar l’organització i protegir els documents sensibles. | ||
ACTIVITATS | 1. Elaboració del document de protocol de seguretat intern. | ||
2. Difusió del contingut del document de protocol a la resta de membres del claustre. | |||
3. Seguiment i manteniment del compliment del protocol per part del claustre. | |||
INDICADORS | Percentatge de docents informats del protocol de seguretat i protecció de dades. | CRITERI D’ASSOLIMENT | 60% dels docents coneixen el nou protocol de seguretat i protecció de dades. |
TEMPORITZACIÓ | Curs 2022-2024 |
Objectius d’Estratègia:
OBJECTIU 2 | Continuar amb la formació d’alfabetització digital amb les famílies per reduir la bretxa digital existent actualment. | ||
ACTIVITATS | Creació d’un curs de formació d’alfabetització digital per a les famílies per part de l’educadora social per tal de millorar la competència digital de les famílies i, a la vegada, incentivar la participació de les famílies en activitats de l’escola. | ||
INDICADORS | 1. Número de famílies que participen a la formació. | CRITERI D’ASSOLIMENT | 1. Mínim de 5 famílies participen a la formació. |
TEMPORITZACIÓ | Curs 2022-2023 |
OBJECTIU 5 | Conscienciar els membres de la comunitat educativa sobre els riscos i els avantatges de fer ús de les TAC per tal de protegir tant a les persones com la informació. | ||
ACTIVITATS |
1. Avaluació inicial i final als diversos agents de la comunitat educativa per saber els coneixements que tenen sobre seguretat cibernètica. | ||
2. Buscar un agent extern especialitzat en seguretat cibernètica per realitzar un taller a l’alumnat a partir de cicle mitjà. | |||
3. Utilitzar imatges, vídeos, càmera, aplicacions de manera segura respectant el protocol de seguretat del ús de las TAC. | |||
INDICADORS |
1. Percentatge de millora respecte als coneixements relacionats amb la seguretat digital dels diferents membres de la comunitat educativa. |
CRITERI D’ASSOLIMENT |
1. 70% de docents millora el seu coneixement relacionat amb seguretat digital. |
2. 65% de l’alumnat millora el seu coneixement relacionat amb la seguretat digital.. | |||
TEMPORITZACIÓ | Curs 2022-2023 |