Matí amb el CE Global Basket Sabadell

L’alumnat de 6è de Primària de l’Escola Joan Maragall realitza l’activitat “Rodant cap a la normalitat” al Pavelló Nord amb el Club Esportiu Global Basket.

El passat dimarts 7 de març l’alumnat de sisè de l’escola va visitar les instal·lacions del Pavelló Nord de la ciutat de Sabadell per realitzar l’activitat “Rodant cap a la normalitat” del programa Ciutat i Escola que organitza el Club Esportiu Global Basket.

img_20170308_052246 Abans de comeimg_20170308_052550nçar l’activitat les mestres acompanyants van demanar als alumnes escriure què pensaven que aprendrien, trobarien o farien durant aquesta activitat, la gran majoria va escriure que jugarien al bàsquet, d’altres aprendre a botar la pilota des d’una cadira de rodes i van realitzar petits dibuixos il·lustrant aquest esport.

La sorpresa va arribar quan en Sergi, entrenador de l’entitat, va presentar a la Natàlia i a en Carles, dos jugadors del Club Global Basket, que els hi van parlar sobre la seva discapacitat física la qual no els impedeix la pràctica del bàsquet amb cadira de rodes i ser grans esportistes.

img_20170308_052838

L’activitat va continuar amb jocs senzills coneguts pels alumnes com ara el “pilla pilla” entre altres i un partit de bàsquet, propostes lúdiques, força motivadores i INCLUSIVES on tots els participants, nois i noies, més grans o més petits, amb o sense cadira de rodes, tenen cabuda.

Agraïm al Club Esportiu Global Basket realitzar aquesta activitat, 100% recomanable, adreçada a l’alumnat. Els valors transmesos durant la jornada, de treball en equip, esforç, respecte, superació i la resolució de petits conflictes amb un canvi d’actitud positiva per afavorir el benestar de tot l’equip, han servit per fer una gran reflexió als nostres alumnes i sensibilitzar-los en la seva formació per esdevenir ciutadans d’una societat inclusiva.

Comentant amb l’alumnat les seves conclusions tornant cap a l’escola destaquen comentaris com: “no hem de jutjar ningú per la seva aparença física sinó que hem de conèixer a la persona“, “tothom tenim limitacions però si desitges fer alguna cosa o pots aconseguir si hi creus“.

Gràcies Sergi, gràcies Natàlia i gràcies Carles pels vostres consells i esperem tornar aviat!

img_20170307_115013 img_20170307_104948

Més informació sobre el Club Esportiu Global Bàsket: