Els experiments de 6è

La setmana passada l’alumnat de 6è vam fer quatre experiments sobre; “L’electricitat i el magnetisme“.

Les mestres no van explicar com fer-ho perquè volien que ho esbrinessin els mateixos alumnes, van donar uns objectes a cada grup i van començar a investigar. L’alumnat vam arribar a la conclusió que un dels experiments mostrava el magnetisme amb imants (l’atracció entre dos pols contraris) i els altres experiments tenien a veure amb l’electricitat i el corrent elèctric utilitzant: una bombeta, un porta bombetes, cables, un motor, un interruptor i una pila.

Com a conclusió vam extreure que amb l’experiment del magnetisme no es podien ajuntar dos imants per una part però per l’altra si perquè al tenir dos pols, el + i el -, només s’atrauen si són pols diferents, del contrari es repelen.

Pel que fa al circuit elèctric vam veure que si tancàvem el circuit la bombeta s’encenia i el motor funcionava, del contrari no funcionava perquè el circuit estava obert.

Alumne de 6è B