Carnestoltes 2019

Com cada any hem celebrat el carnestoltes a l’escola. Aquest any la temàtica era la Volta al món i amb els nostres complements semblàvem uns turistes de debò. Clicant al cartell podreu veure les imatges.

ELS VALORS EN L’ESPORT-TOTS EN CONTRA DEL BULLYING

L’escola Mestre Ignasi Peraire hem treballat dins de l’àrea d’educació física i del projecte de valors, un taller educatiu sobre el bullying en l’esport, realitzat de manera gratuita per la fundació Barça a l’etapa de primària des de 1r fins a 6è.

Als tallers van treballar la prevenció i sensibilització  del bullying, els infants de primària a través de les dinàmiques lúdiques i participatives, van experimentar l’esport com a eix motivador de l’aprenentatge.  L’objetiu principal de l’activitat era que l’alumnat  prengués  consciència sobre el bullying i les actituds discriminatives, ja que la violència ha de ser rebutjada i combatuda amb contundència.

En aquest aspecte, la fundació ens vol fer anar més lluny dels colors o sentiments envers un club i ens fa d’agent educatiu per prendre consciència i ajudar-nos d’aquesta problemàtica social.

Cliqueu a la paraula bullying, podreu veure les fotografies          NO AL BULLYNG!

 

Matí de química

Dilluns 11 de febrer se celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència i nosaltres vam tenir la sort de poder compartir un matí científic amb tres químiques de la UdL.

L’alumnat de cinquè que participa en el projecte de Científics en Joc, va seleccionar com a protagonista l’Olga Martín. Ella, va estar encantada i va decidir que col·laboraria amb l’escola. El passat dimecres, l’Olga amb dos membres (MªCarmen i Maria) del seu equip d’investigació van visitar el MiP i ens van convidar a participar en un taller d’experimentació molt científic!

Entre d’altres activitats, l’alumnat de cinquè va realitzar esferificacions i va conèixer el PH de diferents productes (diferenciant entre neutre, àcid i base)

Adjuntem les fotos perquè pugueu veure’n el procès.

Dia Escolar de la No-Violència i la Pau

El Dia Escolar de la No-Violència i la Pau va ser fundat l’any 1964 pel poeta mallorquí Llorenç Vidal Vidal i es practica el 30 de gener perquè coincideix amb la mort de Mahatma Gandhi.
Al MiP ens unim a aquest dia, llegint un manifest elaborat per tots els nens i nenes de l’escola, per evitar la violència i fomentar la pau.

Recordant també el Dia Mundial dels Infants, l’alumnat de quart, ens indica com combatre el virus “Discriminatium“, un virus que pot fer molt, molt de mal sense ser massa visible. I per acabar, fem una enlairada de globus plens de missatges…

Ull! Si en trobeu un pel carrer, llegiu el missatge, que nosaltres n’esperem la resposta!

Visita a la Casa Canal de les mares que aprenen català

Les mares de l’escola Mestre Ignasi Peraire i de l’escola Pompeu Fabra, ahir dijous van fer una visita guiada a la Casa Canal de Mollerussa.

Aquesta activitat s’emmarca dins el projecte “Aprenem la llengua catalana” que duen a terme les mares nouvingudes amb el suport de la tècnica d’integració social.

Tallers internivells!

Aquesta setmana els infants d’educació infantil hem tornat a començar els tallers internivells. Aquesta metodologia està basada en la implicació total de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge i pretén que els nens i nenes puguin treballar conjuntament, creant vincles a partir de tallers diversos on es barregen infants de P3, P4 i P5. També és una forma de conèixer tots els mestres que passen pel cicle! És una experiència que ens permet ser autònoms molt ràpidament!

Entrevista Albert González

I aquí una nova càpsula de MiP Ràdio, aquest cop entrevistant a l’Albert González, fotoperiodista i ciutadà del món.

Esperem que la pugueu gaudir tant com nosaltres!

– Clica per escoltar l’entrevista-

Albert González – Fotoperiodista

La meva única arma és la meva càmera….

Dins del projecte digital “ClickalMiP“, que realitza l’alumnat de sisè de l’escola amb la col·laboració de Territoris.cat, hem rebut la visita del fotoperiodista Albert González.
L’Albert, és un professional que té experiència en capturar moments en les zones en guerra, per tant, les imatges que hem observat avui no ens han deixat indiferents.
Tot l’alumnat de primària, ha pogut interactuar amb aquest periodista, que ens ha explicat les seves vivències i les experiències més dures que ha viscut en les zones de conflicte.
El contingut ha estat adaptat segons l’edat dels infants, els més petits han fet una valoració de les imatges del dia a dia de la població del Sudan del Sud i han aportat les seves experiències personals i inquietuds sobre el tema.
Amb les noies i els nois més grans, s’han analitzat les fotos més intenses i també s’ha valorat la funció d’un professional de la imatge en situacions extremes.

De les qüestions més interessants que han sorgit, caldria destacar: el patiment emocional de la gent que treballa en la primera línia de la guerra i tot allò que aporten a la resta de la societat, perquè puguem prendre consciència d’aquestes situacions.

L’Albert ha compartit amb nosaltres opinions molt personals i visions que ha anat assolint durant el seu recorregut professional sobretot en la zona d’Àfrica.

El claustre del MiP, Albert, t’agraeix la teva participació a l’escola i la proximitat que has tingut amb els nens i nenes.

– CLICK A LA IMATGE PER VEURE L’ÀLBUM-

TOTS IGUALS, TOTS DIFERENTS

Al llarg d’aquest mes de desembre, l’alumnat de 5è de l’escola MIP hem pogut gaudir d’unes sessions  d’educació física,  conjuntes amb un grup de nois i noies de l’associació ACUDAM de Mollerussa. Van ser unes sessions d’expressió corporal, programades dins del projecte de valors de l’àrea d’educació física. Els nostres alumnes van interrelacionar i interactuar amb els nois i noies del centre. Tothom s’ho va passar molt bé i la conclusió que vam treure va ser que …

TOTS tenim les nostres mancances, però sobretot, TOTS tenim moltes habilitats!

Tenim ganes que durant l’any 2019, ens tornin la visita a l’escola!

 

Si cliqueu a la imatge podreu veure les fotografies.

 

 

Escola associada a la UNESCO

La UNESCO és l’Organització de Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura. L’escola Mestre Ignasi Peraire en forma part des del passat divendres 22 de novembre.

Per ser escola associada a la UNESCO el centre ha de complir un projecte com a mínim dos anys on s’esmenti el tema escollit, els objectius del projecte, les activitats que realitzaran, el material que faran servir i l’avaluació prevista.

Entre d’altres activitats cal destacar el treball de les llengües (català, castellà, anglès i alemany), el desenvolupament sostenible (escola verda) i l’apadrinament del patrimoni (el Trenquet i els monuments de la Sardana i la Senyera).

La inauguració de la placa UNESCO es va dur a terme al pavelló de l’escola i va comptar amb la presència de tot l’alumnat i el professorat del centre, així com les representants de l’AMPA, les representants del CRP Pla d’Urgell, membres de l’Ajuntament de Mollerussa i l’inspectora del Departament d’Ensenyament.