Dijous gras

Fa 4 anys que l’escola va engegar un projecte de medi per conèixer l’entorn proper del centre.

Com que el municipi d’Esponellà està molt disseminat i hi assisteixen alumnes no només del nucli urbà, si no també dels veïnats que formen part d’aquest municipi des de l’escola es va apostar per fer un treball de coneixement de l’entorn proper a través de la programació de sortides coincidint amb la celebració del Dijous Gras.

Cada curs escolar, des de la comissió de festes i tradicions es fa una proposta d’indret a visitar i de les activitats que s’hi desenvoluparan. La idea és fer grups el màxim d’heterogenis i intercíclics.

La idea és que els alumnes que són del veïnat o poble escollit puguin explicar aspectes que coneixen del seu indret a la resta de companys i companyes de l’escola. És una manera de donar protagonisme als propis alumnes, fet que fa el projecte més enriquidor i motivador.

El primer curs que es va engegar el projecte es va anar a Centenys i es va fer una gimcana fotogràfica. El segon curs es va anar a Crespià coincidint amb la proximitat amb la Fira de la Mel que celebra el poble de Crespià cada tercer cap de setmana de febrer. Allà vam fer uns tallers relacionats amb la mel i les abelles a càrrec de Dolça Abella. El tercer curs vam anar a Vilert on vam poder jugar a diferents jocs tradicionals i vam visitar l’església del poble. I l’any passat vam anar a Martís. Els alumnes d’Ed Infantil hi van anar en bus i els alumnes de Primària hi van anar a peu i pel camí els alumnes de CS s’havien preparat algunes llegendes o peculiaritats del municipi i les van explicar a la resta de companys i companyes. Des d’Agri Energia ens van obrir la Central Hidroelèctrica i la vam poder veure per dins. Va ser molt interessant.

Aquest curs anirem a visitar Les Anglades.