SORTIDA ESCOLA DE NATURA (2n Trimestre)

Avui dia 27 de febrer hem fet la segona sortida del programa Visc l’Estany de l’ Escola de Natura de Banyoles. En aquesta sortida hem après com es va originar l’Estany i els estanyols del seu voltant.

L’ Ester ens ha plantejat unes preguntes que hem hagut de deduir a partir d’uns dibuixos o gràfiques. Després, hem hagut d’explicar la pregunta que ens havia tocat als companys/es. Hem observat que hi ha més quantitat d’aigua de sortida pels recs que d’entrada per les rieres. Sort que tenim l’aigua que ens arriba de la Garrotxa que fa que es mantinguin els nivells. L’aigua de la Garrotxa arriba subterràniament i es troba amb pedres permeables (calcàries i guixos) fins a topar amb un mur de pedres margues (pedres impermeables). Aquest mur es va formar amb el moviment de plaques tectòniques (falla de l’Albera). Els guixos juntament amb l’aigua que arriba provoquen enfonsaments degut a les seves característiques. Aquests enfonsaments van originar l’Estany de Banyoles i els estanyols. Per acabar-ho de consolidar bé hem fet un experiment per observar la formació d’enfonsaments gràcies a les roques permeables.

Finalment, hem visitat l’Estanyol d’en Montalt, l’Estanyol petit d’en Montalt i l’Estanyol de la Cendra on hem fet altres activitats per esbrinar-ne les seves característiques. Ha sigut molt interessant!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *