Jornades de robòtica a l’escola

A la nostra escola hem celebrat les Jornades de Robòtica, un espai dedicat a l’intercanvi d’experiències didàctiques sobre programació i robòtica, amb l’objectiu de potenciar la competència digital de l’alumnat.

Cada cicle ha participat en diferents activitats adaptades a la seva edat i nivell d’aprenentatge: Cicle Inicial ha creat animals vertebrats motoritzats amb LEGO WeDo, fomentant el pensament crític i la resolució de problemes mitjançant el treball en parelles; Cicle Mitjà ha descobert els robots Codey Rocky, iniciant-se en la programació per blocs de manera lúdica i creativa. Finalment, Cicle Superior ha experimentat amb les plaques micro:bit, petites computadores programables que permeten crear projectes interactius i introduir-se en el món de la programació i l’electrònica de manera pràctica. A més a més, tant Cicle Mitjà com Cicle Superior s’han iniciat en l’ús del programa Code.org, a fi de reforçar alguns coneixements bàsics de programació,

Totes aquestes activitats estan dissenyades per desenvolupar el pensament computacional dels nostres alumnes, alhora que experimenten amb materials tecnològics i treballen de manera col·laborativa en grups. Tot plegat els ajuda a resoldre problemes, desenvolupar el pensament crític i veure les errades com una oportunitat per aprendre.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>