APRENEM ELS ANIMALS DE LA GRANJA

Els alumnes de Cargolets i Blauets, durant aquest trimestre ens hem endinsat en el món dels animals de la granja. Gràcies a la visita a la granja de Cal Cigarro, vam poder conèixer de manera significativa i en primera mà quins animals viuen en aquest entorn, així com els seus trets característics.

Durant aquesta visita vam realitzar diferents activitats en contacte amb els animals que ens mostraven, i de mica en mica, vam anar aprenent elements bàsics d’aquests. Vam poder donar menjar a les gallines, ens van deixar munyir una vaca, vam muntar a cavall i, fins i tot, vam conèixer a la Vainilla, un conillet d’Índies que ens va acompanyar durant una estona.

A partir d’aquesta sortida, vam iniciar el projecte del tercer trimestre “Els animals de la granja” el qual parteix de diferents activitats d’ensenyament i aprenentatge adaptades a cadascun dels interessos dels nostres alumnes.

A més, gràcies al conte de “La visita de la Valentina” també ens endinsarem de manera vivencial en tot el món d’aquests animals i en la vida de qui cuida la granja.

D’acord amb aquest projecte, tenint en compte les diferents característiques i necessitats del nostre alumnat, es pretén treballar els animals amb diferents activitats manipulatives i funcionals que permetin adaptar-se a cadascú, per fer possible el seu desenvolupament integral i tenint en compte el punt de partida les potencialitats de cadascun d’ells.

D’aquesta manera, el projecte es durà a terme en moments d’activitats grupals d’aula i també a partir dels ambients d’aprenentatge que es realitzen durant diversos moments de la setmana. A més, per poder descobrir els diferents animals i els seus elements principals, cada setmana les aules desenvoluparan les activitats tenint com a punt d’interès un dels animals a treballar durant la setmana.

Ens acompanyes a descobrir-los?