EL MAR TÉ PROBLEMES

El mes d’abril els pica-soques vam fer una sortida molt interesant, a  fer activitats a la Casa del mar de LLoret.  https://www.xatrac.org/qui-som/la-casa-del-mar/

Ens va rebre en Brian i vam baixar pel caminet del bosc fins al passeig del mar, on hi ha la “CASA DEL MAR”, i allà ens esperaven en Jaume i la Carolina que també ens van acompanyar en els tallers.

COMENCEM LES ACTIVITATS:

1.- DESCOBRIR SECRETS DEL MAR.
Ens va presentar les “ALGUES”, les vam observar, tocar i vam aprendre que el seu color ens pot dir coses. Si les algues són verdes vol dir que l’aigua no és gaire neta, si són brunes vol dir que sí, i també hi ha algues roges.

A l’aigua hi ha molta vida, tot i que a vegades costa de veure, i vam aprendre com “pescar” amb molt de compte amb una pipeta i unes pinces.

Voleu saber què vam trobar ?

Alguns cucs, puces de mar, ofiures ( nosaltres els hi diem estrelles ) i un cranc que va aparèixer de sorpresa. I els vam poder observar amb el MICROSCOPI per veure com eren i com es movien.

Després ens va descobrir el SEGON SECRET. Vam treure el drap negre que tapava una peixera amb SORPRESES:  un cranc i dues garotes.

Vam tocar una garota, però el cranc no perquè ens podia pessigar .Crab Cangrejo GIF - Crab Cangrejo Happy - Discover & Share ...

Erizo de mar on Make a GIF

2.- APRENEM MÉS COSES DE LA VIDA AL MAR

Què passa amb les platges ? si estan molt plenes i les ocupem els humans estem treient el seu espai a animals com la tortuga o els crancs. Si la tortuga no pot posar ous o aquests no es poden mantenir deixaran de néixer tortugues i cada vegada n’hi haurà menys.

giphy.gif

Si les Orques es mengen les foques i cada dia n’hi ha menys també es menjaran altres animals com les llúdrigues. Així tenim més animals en perill de desaparèixer.

La Foca GIF - La Foca - Discover & Share GIFs

Descobrim com son alguns éssers marins:

L’Ofiura i un molusc d’una sola valva.

Una esponja de mar i l’esquelet d’una garota.

Vam escoltar els sons del mar amb un cargol, ens va encantar.

3.- ELS CINC SENTITS AL BOSC DE FENALS.

Vam deixar l’espai de la platja i ens vam endinsar al bosc. Ens va acompanyar en Jaume, de La Casa del mar, i ens va ensenyar com podem descobrir el bosc de diferents maneres:

• L’OÏDA

Icono de línea de oído y color beige símbolo de audición y sonido yendo a él aislado sobre fondo blanco | Vector Premium

Vam tancar els ulls i vam poder escoltar el soroll del mar i el vent, i si posàvem atenció es sentien al fons uns ocells.

• LA VISTA

Gifs Animados de Ojos

Dins una capsa hi havia retalls de robes de colors, vam triar un color cadascú i haviem de trobar al bosc alguna cosa d’aquell color. Evidentment alguns colors eren molt fàcils i altres costaven més.

• EL GUST

Gif de lengua 3 formes molt pràctiques d'utilitzar la planta del romaní. | Garden Catalunya Plants

En Jaume ens va donar una herba per tastar, la vam mastegar una mica i vam descobrir que era romaní, a alguns no ens va agradar massa.

• L’OLFACTE
    • Cadascú tenia una pot per omplir de fulles, branquetes, flors…. i en Jaume ens va posar una mica d’elixir màgic per crear els parfums personalitzats.

LOS 5 SENTIDOS:EL OLFATO by valeriaortega982 on emaze

• EL TACTEPrint Quiz: COMPROBANDO NUESTROS CONOCIMIENTOS SOBRE LOS SENTIDOS ... Vam tocar una ploma, branquetes, fulla de pi, pinyes, falguera… tancàvem els ulls i intentàvem endevinar que era.

Vam aprendre molt i ho vam viure com una autèntica aventura. Després de les activitats ens vam acomiadar i vam caminar pel bosc fins a la platja de Fenals on vam dinar, no podíem passar pel passeig perquè el darrer temporal l’ha malmès.

Ens va encantar fer activitats a La Casa del Mar de Lloret, ens ho van explicar i ensenyar molt bé i vam poder experimentar ( que ens agrada molt ). És una activitat dels Programes pedagògics de la Diputació de Girona, de la categoria “Del mar als cims”.

Si voleu conèixer secrets del mar segur que ells us poden ajudar, us facilitem el seu contacte https://www.xatrac.org/qui-som/la-casa-del-mar/