LA VOLTA AL MÓN EN 80 DIES

Des del Centre Educatiu l’Alzina, aquest primer trimestre hem llegit el llibre de “La volta al món en 80 dies” escrit per Julio Verne. Partint de la lectura d’aquest hem anat articulant i treballant de manera transversal els diferents àmbits del currículum escolar, tot emprant el llibre com a nexe connector.

En referència a l’àmbit lingüístic, hem anat realitzant un seguit d’activitats relacionades amb la comprensió lectora, l’expressió oral, la síntesi d’idees clau, l’accentuació, les propietats textuals, així com les diferents categories gramaticals.

En relació amb l’àmbit matemàtic, hem proposat un conjunt de tasques relacionades amb la descomposició del nombre, les operacions bàsiques, el sistema mètric decimal i la resolució de problemes, tot utilitzant el llibre com a context per plantejar les diferents situacions d’aprenentatge.

Pel que fa a l’àmbit científic, hem treballat les característiques principals dels diferents continents, oceans, països i ciutats per les quals Phileas Fogg anava passant al llarg del seu meravellós viatge al voltant del món.

Respecte a l’àmbit artístic totes les aules han dut a terme un mural plasmant l’itinerari dels protagonistes del llibre. Creiem que ha estat una experiència molt enriquidora i significativa pels nostres alumnes.

Finalment, us deixem un recull de fotografies de les diferents activitats realitzades a l’aula. Esperem que us agradin!