Escollim l’entitat social

En totes les cooperatives escolars del programa CuEmE es preveu que una part dels beneficis que es generin amb la cooperativa es destinin a un projecte de caràcter social.

La decisió de quina entitat se’n beneficiarà i l’import final d’aquesta donació correspon als cooperativistes i és recomanable que es prengui prèviament a la redacció dels estatuts.

L’elecció de l’entitat o el projecte amb qui es vol col·laborar es fa de manera democràtica entre tots els cooperativistes.

Vam tenir uns dies per buscar, preguntar… sobre algunes entitats socials properes per poder-los fer una donació amb els beneficis de la cooeprativa. A través de la nostra eina de treball habitual, l’assemblea, es van fer votacions de totes les entitats socials que els nens i nenes vam trobar i el resultat va ser que ho donaríem a la Creu Roja Berguedà.

Un cop decidida l’entitat social, va tenir lloc la votació del percentatge que volíem donar i el resultat va ser del 15%.

Tenim l’avantatge que la mare d’una de les sòcies de la cooperatvia Somriure casserrenc treballa en aquesta entitat, així que li demanarem el favor de si ens pot venir a explicar les tasques que fan i així acabar de decidir ben bé, en què voldrem destinar la nostra aportació dins de la seva entitat social.

Exemple de full de recollida de dades d’entitats socials