L’Assemblea de delegades i delegats

L’Assemblea de delegats: una manera de fomentar la participació activa de l’alumnat en la vida del centre.

L’Assemblea de delegades i delegats de l’Escola està formada pels delegats i delegades de cada grup-classe, des de I5 fins a 6è i l’Equip Directiu del centre com a coordinador i dinamitzador.

A cada aula s’escull democràticament un parell de representants del grup que seran la veu de l’alumnat a l’Assemblea.

L’objectiu principal de la proposta és crear un espai per escoltar l’opinió de l’alumnat i fer-los partíceps de la vida i decisions a la nostra escola. Creiem que cal potenciar les assemblees d’aula i les assemblees de delegats com una oportunitat per exercir el valor de la responsabilitat i per afavorir un clima de convivència democràtic al centre.

Quines són les funcions dels delegats i delegades?

Des del grup de representants acordem les següents funcions:

• Participar a les Assemblees quan l’Equip directiu ens ho digui a través de la “convocatòria”.
  • Explicar als companys/es de classe el que hem parlat a l’Assemblea i fer les tasques encomanades.
  • Parlar en representació del nostre grup classe, ser la veu dels nostres companys i aportar les inquietuds o idees que volem compartir amb la resta de classes i amb l’equip directiu (precs i preguntes).
  • Ajudar en la presa de decisions del dia a dia al centre per millorar-ne el funcionament.
  • Ajudar en la presa de decisions de l’organització de les festes de l’escola.