Escollim els productes

Per tal de fer l’elecció final dels productes vam dur a terme un estudi de mercat, per tal de conèixer l’opinió dels possibles compradors i així decidir els sis productes finals que vendrem al mercat de cooperatives escolars de Berga. A més, també acabarem de decidir si algun producte cal que el millorem o modifiquem per tal que tingui més sortida a l’hora de vendre’l. Per això vam demanar consell als nostres companys responsables del departament de màrqueting i, entre tots, vam elaborar una enquesta que la vam fer en format Google forms i també en format paper, per tal que tota la gent la pogués contestar de la forma més còmode possible.

El formulari el vam penjar a la web de l’escola per tal que totes les famílies el poguessin contestar còmodament des de casa i, a més, alguns alumnes vam sortir al carrer per demanar l’opinió de més gent i així obtenir una mostra més representativa.

Al cap d’una setmana va arribar el gran moment de fer el buidat de les enquestes i extreure les conclusions finals de l’estudi de mercat. Gràcies a l’aplicació de Google, aquesta feina va ser més fàcil ja que ens va fer unes gràfiques i percentatges de les respostes de la gent. Les enquestes realitzades al carrer, prèviament les vam transcriure als formularis de Google. Finalment els sis productes que dissenyarem pel mercat de cooperatives són:

1. Kit llavors-hortet
  2. Joc de cartes
  3. Saquet d’herbes aromàtiques
  4. Històries amb pedres
  5. Iman eslògan cooperativa
  6. Llapisser triple animaloide

Realment els resultats dels productes van ser molt ajustats!

De les enquestes també vam arribar a la conclusió que la gent havia triat aquests productes perquè eren originals o útils.

Pel que fa als preus dels productes, l’enquesta ens va servir per acabar-los d’ajustar amb el previst inicialment, tot i que el preu final de cada producte el decidirem un cop haguem comprovat el preu de producció definitiu.

Per útlim, es va decidir que l’iman amb l’eslògan de la cooperativa finalment seria una “xapa”. Ara caldrà acabar de decidir com la dissenyem, així com per la resta de productes, que caldrà pensar si cal modificar alguna cosa del disseny o no.