DE MATARÓ A TÒQUIO. Les escoles estan a punt!

Les escoles estan a punt!

Aquest dimarts hem iniciat el camí cap a Tòquio. Les quatre primeres escoles han rebut el testimoni en forma de Laia l’Arquera.

En total més de 13.000 alumnes de vint-i-vuit escoles de Mataró, participaran en la suma de quilòmetres organitzada pel Grup de Treball de Professors d’Educació Física i el Consell Esportiu del Maresme, amb el suport de l’Ajuntament de Mataró i del Pla Educatiu d’Entorn. Aquesta iniciativa, portarà “virtualment” fins a Tòquio a la waterpolista del CN Mataró Marta Bach.

La primera escola en rebre la Laia (Groga) ha estat Germanes Bertomeu, que ha fet un passadís format per alumnes de segon lluint banderes de diversos països participants als JJOO. El president del CEM, Jordi Matas i la regidora d’esports, Bea Delgado, han fet el lliurament de la Laia als alumnes i representants de l’equip directiu del centre.

A continuació, ha estat el torn de l’escola Meritxell, que ha rebut la Laia (verda) de mans del president i vicepresidenta del CEM. Una fantàstica desfilada, amb les notes de l’himne olímpic ha estat el punt culminant d’una cerimònia que ha volgut recordar els JJOO de Barcelona i un dels seus protagonistes, l’exprofessor d’educació física del centre Joaquim Torres que hi va tenir una paper destacat.

El tercer centre educatiu en rebre la Laia (Blava) ha estat l’Institut Thos i Codina. El gegant del centre i alumnes de diversos cursos de secundària, han rebut amb globus i música en directe als directius del Consell Esportiu del Maresme i l’Ajuntament de Mataró.

A la tarda ha estat el torn de l’IE Mar Mediterrània. Una desfilada, el discurs d’una de les alumnes de secundària i una coreografia amb els anells olímpics, han precedit al lliurament de la Laia (vermella) a la directora del centre, per part de la vicepresidenta del CEM i regidora Bea Delgado, en aquesta ocasió, molt ben acompanyada de la Marta Bach, l’esportista olímpica que entre tots i totes portarem virtualment fins als Jocs Olímpics de Tòquio.

Aquests quatre actes han estat el punt de sortida de gairebé dos mesos d’activitat esportiva, amb la recerca d’un objectiu comú, la visualització de l’educació física i la importància de l’esport i l’activitat física en la nostra societat i, més encara, en temps de pandèmia.

Durant set setmanes, les “Laies” aniran passant d’una escola a una altra, sumant quilòmetres fins arribar a l’objectiu dels més de 10.000 que separen Mataró de Tòquio.

Des del Consell volem destacar l’enorme implicació dels professors i professores del grup de treball així com de la resta d’escoles i professorat de Mataró que s’han sumat a la campanya. La col·laboració entre el Pla Educatiu d’Entorn, l’Ajuntament i el Consell Esportiu del Maresme és una molt bona notícia per tots.

Finalment, un agraïment molt i molt gran per la Marta Bach, que ens ha demostrat la seva gran implicació en el projecte i que seguirà col·laborant en les properes setmanes de la campanya.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *