Recomanacions durant el confinament.

Hola famílies!

Comença un tercer trimestre diferent, i per això us fem arribar propostes per poder treballa amb els vostres fills i filles  a casa.

La primera proposta i una de les més importants és que seguiu com fins ara… gaudint de moments en  família, de buscar i compartir jocs i activitats per fer junts, de realitzar junts tasques quotidianes tan importants i que sovint deixem oblidades (molts cops per falta de temps i per l’estrès del dia a dia),  com preparar l’esmorzar, recollir, col.laborar en fer el dinar, estendre la roba, vestir-se sol, fer el llit, endreçar….i la més important… tenir moments simplement per estar….estar amb qui estimes…ser pacient…saber escoltar…dedicar temps als de casa i a un mateix…..

Però com que el dia té molts moments, hem pensat que aquest trimestre les propostes seguiran una mica la nostra manera de fer a l’escola….És a dir… que a  més a més de les activitats de llengua i matemàtiques , també farem propostes d’ambients. Us animem a provar-ho. Pensem que als petits els farà gràcia i il.lusió ja que els agrada molt fer ambients.

Cada setmana oferirem una activitat per cada ambient i els vostres fills/es podran decidir quina fer cada dia. Podeu repetir però la idea és variar!

Els ambients que hem pensat seran els següents:

Ambient d’art:

Seria interessant habilitar un espai a la seva habitació, o en un racó del menjador amb papers, llapis de colors, gomets, tisores per fomentar fàcilment la seva expressió artística i plàstica. Les propostes que farem seran amb materials i estris que segurament ja tindreu per casa.

Ambient de d’experimentació:

Els  experiments que us proposarem seran senzills i amb coses que segurament teniu a casa. Deixeu que els nens i nenes facin preguntes i formulin hipòtesis, ja veureu que divertit….

Ambient de psico:

Ens agradaria proposar durant aquestes setmanes de confinament, una sèrie de d’activitats per poder exercitar de forma lúdica i propera les habilitats motrius i altres exercicis de treball corporal.

Ambient de benestar:

Una de les coses que ens està aportant aquest confinament és valorar la importància del benestar i aquest passa per la cura, acaronament de la nostra persona, del nostre SER i dels que estimem.

Amb aquest ambient volem contribuir a crear l’hàbit de dedicar-nos un moment al dia amb la família per treballar aquesta mirada interior. Només ens cal parar. Per això us proposem que escolliu un moment al dia, si pot ser a bon matí, abans o després d’esmorzar i pareu 15 minuts per fer la proposta.

Ambient rialles i bon humor:

El sentit de l’humor és tan necessari en la vida familiar com ho és la disciplina, l’educació o els valors. Les relacions entre pares i fills que permeten i dediquen temps a divertir-se, al bon humor i a riure, són més sanes, menys tenses i més cordials.

Un sentit de l’humor sa, que no ridiculitza ni fereix, és el que fa que la vida sigui molt més divertida. Així doncs, riguem molt i riguem junts!

 Ambient de música:

 Aportarem idees i recursos perquè els vostres nens i nenes gaudeixin de la música en família: des de construir instruments musicals fins a descobrir el ritme, l’expressió corporal o el cant.

Per conèixer la música de forma viva i creativa!

Tot això són propostes que hem fet pensant en els nostres alumnes…..però evidentment, són propostes opcionals. Cada família ha de fer el que senti i el que pugui.  Entenem que cada situació és diferent i que cadascú tindrà tendència cap a una temàtica diferent.

Vosaltres coneixeu els vostres fills i filles i per tant us haureu d’anar adaptant a les seves possibilitats i necessitats.

AMBIENTS EN TEMPS DE CONFINAMENT

 Ambient d’art:

DIBUIXEU OMBRES

 Materials:

  • Llapis i/o retolador.
  • Paper blanc
  • Objecte de mida mitjana (avió, dinosaure, nino, regadora, gerro amb flors…)
  • Agafeu el paper blanc i el col.loqueu a terra, en un lloc on entri el sol i poseu l’objecte sobre el paper, de manera que hi quedi projectada la seva ombra.

Resseguiu-la i torneu-la a mirar al cap d’una estona per comprovar què ha passat.

Ambient d’experimentació

FEM UN MAR?

 Materials

  • aigua
  • colorant blau (pot ser tinta, aquarel.les líquides, colorant alimentari.)
  • oli vegetal
  • una ampolla buida

Hem d’omplir aproximadament la tercera part de l’ampolla d’aigua. Tirar unes gotes de colorant i remoure. Després acabem d’omplir l’ampolla amb oli. Posem el tap i remenem  l’ampolla per veure el mar, les seves onades, bombolletes i altres efectes.

Per què passa?

L’aigua i l’oli no es barregen, perquè les molècules d’aigua són polars (tenen una petita càrrega positiva en un extrem i una altra negativa en l’altre extrem), de manera que s’enganxen entre elles i les molècules de l’oli no tenen cap càrrega. Per aquest motiu les molècules de l’aigua s’atrauen entre elles, i les de l’oli fan el mateix. A més, l’oli sura en la superfície de l’aigua perquè té una densitat menor.

  Ambient de psico:

ENS DESPLACEM

 Es tracta d’un circuit on es proposen diferents tipus de desplaçaments: salts, caminar, gatejar, arrossegar-se, córrer…És important fer-ho a una habitació o lloc ampli que no tingui obstacles.

Materials

Tot allò del que disposem a casa: mobles, cadires, coixins, sofà, taules, cintes, pals…etc.

Ambient de benestar  (Proposta per a tota la família)

MASSATGE DE MANS:

  • Busqueu un espai tranquil sense sorolls i poseu una músiqueta.

Proposta de música: https://www.youtube.com/watch?v=R_08sBMQXWo

  • Poseu-vos còmodes.
  • Agafeu una mica de crema i comenceu a fer-vos un massatge a les mans. En silenci.
  • Després podeu fer canvi de rols i que siguin ells/elles qui us el faci. També en silenci.
  • Tancament: a l’acabar podeu compartir com us heu sentit. Per exemple podeu dir:
  • Quin color li posaries a aquest massatge o quin animal o quin paisatge…
  • Compartir com estic ara i com estava abans ….

Ambient DE rialles i bon humor:

Aquí us deixem uns acudits per riure una mica…

ACUDIT 1:

 Un nen li pregunta a la seva mare:

 -Mare, quina és la data del meu naixement?

 I la mare respon:

 -El 29 de juliol.

 -Ala! El mateix dia que el meu aniversari!!!

 ACUDIT 2:

 Mama, mama, a l’escola em diuen que tinc la boca molt gran…

 – No els facis  cas i porta’m la pala per donar-te de dinar…

 ACUDIT 3:

 Puja un nen a l’autobús i li pregunta al conductor:

 -Quant costa l’autobús?

 -50 cèntims.

 -Doncs que es baixin tots que me’l quedo!

 I ara…us proposem aquest joc de RISOTERÀPIA  (Montessori)..Apa… a riure molt!!

EM RIC – M’ENFADO

Demanem als nens i nenes que riguin amb ganes quan fem un gest, amb l’altre gest els demanem que es posin serios. I anem alternant…el que passi després…s’ha de descobrir!”

Ambient de música:

 FEM EL NOSTRE PROPI INSTRUMENT

 Per a iniciar-se amb l’ambient de música, us proposem la creació d’instruments amb material reciclable!! Aquí us deixem algunes idees però podeu fer tot allò que imagineu (així ens servirà per a les properes activitats).

 MATERIAL

  • Tubs de paper de vàter o cuina.
  • Envasos de iogurt.
  • Llegums per utilitzar de farciment (com més soroll faci millor).
  • Colors per a decorar l’instrument.
  • Com a opció i per a que quedi més bonic (com a les imatges) podeu utilitzar colors per donar el vostre toc personal a l’instrument!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>