Enguany teníem ganes de fer alguns canvis en relació amb els ambients però no sabíem ben bé com enforcar-los ni tampoc com presentar-los a infantil. Vam començar el curs amb moltes ganes i noves propostes i finalment vam trobar quin seria el canvi.
Tenint en compte la gran rebuda dels ambients a infantil, volíem aprofitar la motivació dels nens i nenes per a fer un experiment. Familiaritzar als infants amb la llengua anglesa.
Si ve és veritat que els ambients són espais de creativitat, autonomia, comunicació i molt creixement, quin seria doncs el millor moment de la setmana per a donar a conèixer aquesta llengua als més petits?
Primer, però, vam començar amb les rutines i passos bàsics i necessaris perquè tots i cadascun dels infants sentissin seguretat en l’espai i poguessin desenvolupar la seva activitat de manera tranquil·la i confiada.
Un cop es va donar per finalitzada la primera etapa d’adaptació i tenint en compte que en aquests espais sempre hi són presents els mateixos passos a seguir, vam començar a fer petits canvis en l’ambient de construccions:
En comptes de fer la benvinguda amb la llengua vehicular, aquesta va ser canviada per l’anglès. (S’ha de tenir present que els nens i nenes no en sabien res d’aquest canvi i s’ho van trobar per sorpresa). Va resultar ser una proposta ben rebuda? Yes! Of course! Kids love English!
Vam iniciar la proposta fent senzilles preguntes: “Is Maria here?” “Yes, I am!” o “How are you today?” “Happy!” I a poc a poc vam anar introduint vocabulari relacionat amb l’ambient: “to build“, “box”, “pieces“, i algunes paraules més.
Ja veieu que a l’escola no parem mai! Sempre estem rumiant nous reptes!