Escacs

Aquest curs hem treballat el projecte d’escacs de forma diferent. Quinzenalment, s’han presentat reptes per resoldre als alumnes de Cicle Mitjà i Superior.

Els alumnes que més encerts han tingut en els reptes han estat aquests:

– 3r primària: Jordina Bardina Figueras.
– 4t primària: Marta Nogués Vives.
– 5è primària: Álvaro Padilla Moreno i Arnau Salsench Martorell.
– 6è primària: Martí Marquès Fernàndez i Roc Soler Soler.

Els felicitem a ells i a tota la resta d’alumnat que ha participat en cadascun dels reptes.

medalles escacs

El nostre alumne, Álvaro Padilla, ha estat el 2n classificat de la fase territorial d’escacs sub 10/benjamí. Moltes felicitats!!!

alvaro-escacs

********************************************************************************************************************************************************************************************
Treballem els escacs com un contingut transversal i s’ofereix a tots els cicles de primària.
El dia 15 de març de 2012, la Unió Europea va aprovar la introducció del programa Escacs a l’Escola en tots els sistemes educatius de la Unió Europea.
En el document aprovat es destaquen alguns dels beneficis que podrien aportar els escacs al sistema educatiu i en definitiva a l’educació de tots els alumnes.
En l’àmbit educatiu, els escacs permeten treballar:
• Concentració
• Paciència
• Persistència
• Creativitat
• Intuició
• Memòria
• Competències en la presa de decisions
• Motivació
• Esportivitat

ESCACS A PRIMER

Els alumnes de 1r segueixen aprenent a moure les diferents peces d’escacs. Avui, a través d’un joc de punts, practicaven els diferents moviments de la dama i la torre i feien captures al seu rival, si s’escau.

escacs primer 20