Consell escolar

El Consell Escolar

El consell escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre i l’òrgan de programació, seguiment i avaluació general de les seves activitats.

Composició del Consell Escolar

Per designació directa:

• President/a: Director/a de l’escola.
  • Secretari/a: Amb veu i sense vot.
  • El/la Cap d’Estudis.
  • 1 representant de l’AMPA.
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 1 representant del personal d’Administració i Serveis del Centre.

Escollits per votació:

• 5 representants de mestres.
  • 4 representants de pares.

Competències:

1. Participar en el procés de selecció del director del Centre.

2. Proposar als Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament la revocació del nomenament del director, en la forma establerta  per la llei.

3. Aprovar la creació d’altres òrgans de coordinació del centre i assignar-los competències, sens perjudici de les funcions del òrgans de coordinació preexistents.

4. Decidir sobre l’admissió d’alumnes dins del marc de la normativa vigent.

5. Resoldre els conflictes i imposar els correctius en matèria de disciplina d’alumnes d’acord amb el que disposa el present Reglament i atenent la normativa vigent.

6. Establir les directrius per a l’elaboració del projecte educatiu del centre i avaluar-ne el contingut.

7. Avaluar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i avaluar-ne la liquidació.

8. Avaluar les NOFC del centre.

9. Elaborar les directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats escolars complementàries, de les activitats extraescolars i dels serveis, si s’escau, amb la col·laboració de l’associació de pares d’alumnes. Avaluar-ne la programació i l’execució.

10. Avaluar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l’equip directiu.

11. Avaluar la memòria anual d’activitats del centre.

12. Establir els criteris sobre participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el centre pot prestar la seva col·laboració, escoltada l’associació de pares.

13. Establir les relacions de col·laboració amb altres centres amb finalitats culturals i educatives.

14. Promoure l’optimització de l’ús de les instal·lacions i el material escolar i la seva renovació, així com vetllar per la seva conservació considerant que el manteniment es fa per part de l’Ajuntament).

15.Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda per disposició del Departament d’Ensenyament.

Funcionament del consell escolar

1. El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre, i sempre que el convoca el seu president o ho sol·licita almenys un terç dels seus membres. A més, preceptivament, es farà una reunió a inici i a final de curs. Quan el director ho cregui oportú podrà convocar el consell escolar amb caràcter d’urgència per situacions que així ho requereixin.
  2. Hom procurarà que les decisions en el sí del consell es prenguin per consens. Si no és possible arribar a un acord, es determinarà la decisió per majoria dels membres presents, llevat dels casos que la normativa determini una altra majoria qualificada.
  3. La convocatòria de les reunions ordinàries i extraordinàries serà tramesa pel director, amb l’antelació que marqui la llei, juntament amb la documentació necessària que hagi de ser objecte de debat, i en el seu cas d’aprovació.
  4. L’ordre del dia serà confeccionat pel director.
  5. Aixecarà acta el secretari que la llegirà en la reunió següent on s’aprovarà, si s’escau.
  6. L’abstenció del professorat en les votacions no és permesa, però sí el vot en blanc.

Comissions específiques del consell escolar

Són  la comissió econòmica i la comissió de convivència.

Els components d’aquestes comissions són designats pel consell escolar entre els seus membres.

Són funcions d’aquestes comissions estudiar, informar i elevar propostes al consell escolar sobre els aspectes del seu àmbit que se’ls sol·licitin o considerin convenient d’aportar, així com desenvolupar les tasques que el consell li encomani.