Suport Vital Bàsic

Aquest curs 2021-2022 començarem a implementar a la nostra escola el programa de Suport Vital Bàsic als centres educatius.

A Europa, diàriament 350.000 persones pateixen una mort sobtada. A Catalunya suposa una mort sobtada cada dues hores i mitja, és a dir, a la vora de 10 morts cada dia. El 80% d’elles són fora dels centres hospitalaris i sovint tenen lloc amb un familiar o un amic al costat.

La supervivència d’aquestes persones depèn de dos grans pilars: la realització precoç de maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP) i l’accés ràpid a la desfibril·lació. Si el testimoni de l’aturada cardíaca comença de seguida les maniobres de RCP, la supervivència és de 2 a 3 vegades més gran que quan no s’inicien.

La formació de la ciutadania és una necessitat si volem assolir una millora en les taxes de supervivència de les víctimes de mort sobtada.

En aquesta presa de consciència el Consell Català de Ressuscitació (CCR) i el Departament d’Educació van signar un conveni al 2015 per impulsar la formació en suport vital als centres educatius mitjançant una formació que s’inicia a infantil i acaba a 4t d’ESO. Aquesta formació permetrà a l’alumnat acabar la formació obligatòria a Catalunya tenint consciència plena del nou concepte de salut i sabent actuar davant una mort sobtada d’una forma totalment interioritzada i amb qualitat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *