Fem un recull de les funcions que realitzen els agents verds de l’escola!

Els membres del comitè ambiental fan un recull de les funcions que realitzen els agents verds a CI, CM i CS!!! Col·laborem tots junts a favor del medi ambient!
RECULL DE LES FUNCIONS DELS AGENTS VERDS
FUNCIONS DELS AGENTS VERDS DE CICLE INICIAL
1-Supervisar que es faci bé el reciclatge a la classe amb les papereres.
2-Tancar els llums quan no hi ha ningú a la classe(a l’hora del pati, al migdia i a les 17h)
3-Regar les plantes de la classe.
4-Pujar i baixar el cubell verd al pati per posar les carmanyoles dels esmorzars.
5–Separar les deixalles del pati amb cubells diferents com orgànic, paper i envasos.
FUNCIONS DELS AGENTS VERDS DE CICLE MITJÀ
1-Supervisar que es faci bé el reciclatge a la classe amb les papereres.
2-Tancar els llums quan no hi ha ningú a la classe (a l’hora del pati, al migdia, a les 17h).
3-Regar les plantes de la classe.
4-Mantenir una temperatura òptima a l’aula (no abusar ni de la calefacció ni de l’aire condicionat).
5-Vetllar per tal de potenciar l’estalvi d’aigua a l’escola.
6-Controlar els envasos dels esmorzars.
7-Separar les deixalles del pati amb cubells diferents com orgànic, paper i envasos.
8-Tancar els ordinadors i qualsevol aparell que pogués quedar engegat quan anem cap a casa (projector…etc.)
FUNCIONS DELS AGENTS VERDS de Cicle Superior
-Tancar els llums quan no hi ha ningú a classe [a l’hora del pati, al migdia i a les 17h].Si fa un dia assolellat potser no cal obrir els llums.
-Comprovar que a l’aula hi hagi tots els contenidors de paper [blau],plàstic[groc],orgànic[marró],vidre[verd]i rebuig[gris] per separar els residus.
-Comprovar que els companys/es fan un ús correcte dels diferents contenidors, és a dir, que hi aboquen els residus correctament.
-Fomentar la reutilització del paper, vetllant per la permanència d’una capsa amb paper usat per una cara a la classe.
-Conscienciar als companys/es de la importància de mantenir l’aula neta i ordenada.
-Recordar als companys que a l’entrada de l’escola també hi ha contenidors on abocar els diferents residus.
-Tancar els ordinadors i qualsevol aparell que pogués quedar engegat quan anem cap a casa (projectors ordinadors…..etc.)
-Vetllar per tal de potenciar l’estalvi d’aigua a l’ escola.
-Mantenir una temperatura òptima a la classe. No abusar de la calefacció ni de l’aire condicionat.
-Explicar als altres membres de la classe perquè és important reciclar, estalviar aigua i energia a qualsevol espai que ens trobem.