La consellera Meritxell Serret ha presentat a l’Escola Agrària de Manresa, lloc emblemàtic per a l’agricultura ecològica de Catalunya, aquesta nova edició

Visita consellera Meritxell Serret a l'Escola Agrària de Manresa

Més de 230 activitats arreu de tot el territori per celebrar la IV Setmana Bio per a l’alimentació ecològica

L’objectiu de la Setmana Bio és donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques als consumidors catalans. Destaquen les jornades de portes obertes organitzades pels productors ecològics, que constitueixen una oportunitat única per conèixer-los en el seu entorn propi.

Avui comença la Setmana Bio per a l’alimentació ecològica, que tindrà lloc del 20 al 29 de maig, i comptarà amb més de 230 activitats que es desenvoluparan arreu de tot Catalunya. Així ho ha anunciat la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, aquest migdia a l’Escola Agrària de Manresa, lloc triat per fer la presentació d’aquest esdeveniment, perquè fa més de 30 anys que imparteixen cursos i activitats formatives relacionades amb la producció agroalimentària ecològica.

La Setmana Bio, que enguany arriba a la quarta edició, tindrà 60 activitats més que l’any passat, que consistiran en xerrades divulgatives i tècniques, tastos de productes, activitats infantils, visites guiades a explotacions, menús especials en restaurants, i altres propostes encaminades a fer conèixer de primera mà a totes les persones interessades què és la producció i el producte ecològic i quines són les seves particularitats i beneficis.

En el decurs de la seva intervenció, la consellera s’ha mostrat satisfeta amb l’increment de promotors d’activitats d’aquesta edició i ha destacat “la importància d’intensificar les actuacions de promoció i divulgació de la producció i l’alimentació ecològiques per tal que la ciutadania estigui informada sobre aquest tipus de producció i tots puguem beneficiar-nos dels seus avantatges”.

Una eina de promoció del sector ecològic

La Setmana Bio es va crear l’any 2012 per dotar el sector ecològic d’una eina de promoció i amb l’objectiu de poder informar sobre les bondats i les virtuts d’aquest sistema de producció i promocionar el consum dels productes ecològics; en la creació hi va participar el mateix sector, reunit en una taula d’entitats promotores, amb qui es va acordar quin seria el millor format i moment de celebració. El Departament s’encarrega de la gestió i l’organització de l’esdeveniment, tot i que les actuacions que conformen el programa són proposades per tots aquells promotors relacionats amb el sector ecològic que hi volen participar.

Així, Meritxell Serret, s’ha referit a les jornades de portes obertes organitzades per alguns dels mateixos productors ecològics catalans, de les quals ha dit que “constitueixen una oportunitat única per a conèixer els productors i elaboradors en el seu propi entorn. Aquestes ‘visites guiades’ són l’autèntic plat principal de la Setmana Bio, i no només perquè permeten comprovar de primera mà la professionalitat i forma de treballar d’aquests professionals agraris ecològics, sinó també perquè permeten tastar els productes que fan”.

Tastos, xerrades, promocions comercials i altres actuacions completen un programa en què es poden trobar variades formes de coneixement del producte ecològic i dels seus artífexs i també gaudir-ne. Trobareu informació de totes les activitats que es duran a terme a l’apartat web de la Setmana Bio: http://pae.gencat.cat/setmanabio

Serret ha tancat la seva intervenció desitjant que la Setmana Bio segueixi evolucionant i creixent amb el sector: “Pensem que aquesta proposta encara permet molt recorregut i, per tant, una repercussió molt més gran entre la ciutadania”, i ha acabat fent una crida a participar en les moltes propostes d’activitats que, un any més, integren el programa de la Setmana Bio per a l’alimentació ecològica.

Un projecte exemplar del que és l’agricultura ecològica

A la presentació també hi ha participat el productor de fruita i president de l’Associació Agrària Ecològica de Muntanya, Josep Pintó, que ha presentat el projecte “Poma de Muntanya Biolord”, que va néixer el 2012 i en el qual participen una dotzena de productors ecològics compromesos amb un cultiu sostenible, amb producte de qualitat i una producció ecològica de proximitat.

L’Associació Agrària Ecològica de Muntanya, que participa en el programa de la Setmana Bio realitzant una visita guiada a les plantacions de pomera ecològica de muntanya situades al municipi de Guixers, el dia 29 de maig, és un projecte exemplar del que és l’agricultura ecològica.