L’entrevista: Lluís Chavarría, director de l’Escola Agrària d’Amposta

Aquest mes, des del Servei de Formació Agrària, unitat del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que s’encarrega de gestionar la Xarxa d’Escoles Agràries de Catalunya, entrevistem en Lluís Chavarría, director de l’Escola Agrària d’Amposta.

En Lluís es va incorporar a l’Escola Agrària d’Amposta l’1 d’octubre de 1986. Durant tots aquests anys, ha anat passant per un gran nombre de càrrecs: cap de residència, cap de programes, orientador escolar, responsable d’assessorament, tutor d’incorporació, professor… Actualment, exerceix les funcions de director, liderant i acompanyant a tot el personal de l’escola per a donar el millor servei públic possible.

• Què és el que més t’agrada de la teva feina?

El que més m’agrada de la meva feina és ajudar a l’alumnat i als companys. M’agrada molt el contacte amb les persones i poder compartir experiències i coneixements.

• Com definiries les Escoles Agràries en una sola paraula o en una frase breu?

Si hagués de definir les Escoles Agràries en una frase breu em quedaria amb un lloc de trobada del sector agropecuari, alimentari i forestal de Catalunya.

• Si parlem d’èxit en les Escoles Agràries, de què creus que estaríem parlant?

Si parlem d’èxit en les Escoles Agràries, estem parlant de reconeixement per part de l’alumnat de la feina ben feta.

• Explica’ns una anècdota que hagis viscut a l’escola que pugui servir de consell per a la resta de docents.

Per a mi la millor anècdota és el reconeixement dels exalumnes anys després d’acabar els seus estudis a l’escola; en l’educació s’ha de fugir de la immediatesa. Retrobar-te amb els alumnes “complicats” transformats al cap dels anys en exalumnes “agraïts”, això és el que m’omple de satisfacció.

• On et podem trobar fora de l’horari laboral? Quines són les teves aficions?

Fora del meu horari laboral em podeu trobar a la natura i fent tasques d’agricultura i jardineria, aquestes són les meves aficions. M’apassionen les activitats a l’aire lliure i, per descomptat, anar de festa amb els amics.

• Quin producte de proximitat o quin producte de les Escoles Agràries no pot faltar mai al rebost de casa teva?

Al rebost de casa meva no hi pot faltar el vi i el cava de l’Escola Agrària de Gandesa i de l’Escola Agrària d’Espiells; a casa ens agrada beure’n els caps de setmana.

• Quina cançó o llibre ens recomanes per passar una bona estona?

M’agrada música molt diversa. Em serveix per asserenar els nervis i aixecar els ànims, però si m’he de quedar amb un grup, diria Lax & Busto.

• Si vols afegir alguna cosa més que no haguem parlat a les preguntes anteriors, no dubtis a fer-ho a continuació!

Després de 36 anys treballant a l’Escola Agrària d’Amposta i, per a una persona que considera que la feina és un aspecte molt important a la vida, només puc estar més que agraït amb totes les persones que han format part i formen part de l’escola per la seva contribució a la meva “felicitat”.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *