JOHN DEERE 2020 I SORTIDOR DE GASOIL HARRY WALKER

Durant els primers anys de funcionament de l’Escola Agrària d’Alfarràs (inauguració 1 desembre de l’any 1972) la dotació de maquinària agrícola va ser important. A finals dels 70 l’escola disposava de:

• 3 Barreiros 300 i 500
  • 1 Montransa
  • 1 Ebro Super 55

Després es va fer una renovació del parc i entre altres tractors va arribar el John Deere 2020 que tenim davant. Quan el van servir anava amb pala i semicabina.

En aquell moment l’escola va arribar a disposar de 6 tractors, 2 articulats i 2 automotrius.

Quan es va substituir aquest tractor per un Fiat nou, va passar a l’aula taller per a fer l’assignatura de Manteniment del tractor.

L’any 2018, quan es va rehabilitat l’aula taller i va passar a ser aula de conferències, va passar a la ubicació actual en un treball que es va realitzar amb l’alumnat a l’assignatura de Restauració del paisatge. El peu del monument es va fer amb pedra codina del final de la finca de l’escola i la gabió es van fer a l’assignatura de Taller.

A la vora del tractor es va reubicar el sortidor de gasoil Harry Walker. Va arribar a l’escola a mitjans dels anys 80 per subministrar els tractors. Llavors encara no hi havia diferència entre gasoil agrícola i de calefacció. Es va fer un dipòsit enterrat col·locat just a sobre de la capa freàtica, sense comptar que no seria mai fixa. Això doncs es va haver de fer una capa, posteriorment, amb formigó per a què no surés.

Els canvis de normativa posterior van fer que quedés en desús. Quan es va canviar d’ubicació el tractor també es va canviar el sortidor.

Els dos històrics, com són anomenats, volen ser el record dels inicis del projecte d’escoles agràries que ara celebra els 50 anys.