Internacionalització de l’Escola Agrària d’Alfarràs

L’Escola Agrària d’Alfarràs porta més de 30 anys organitzant projectes d’internacionalització, tot i que el format, grups d’alumnes i objectius, han anat canviant.

En un principi, quan existia l’FP2, l’escola organitzava sortides d’uns dies d’intercanvi a França o bé es feien viatges de final de curs a diferents destinacions nacionals i internacionals. Així els alumnes van visitar països com Alemanya, Estats Units, Holanda, Itàlia, Israel i Polònia.

Quan es va implantar la primera reforma educativa i es va començar a fer cicles, la sortida internacional va passar a ser l’opció de fer l’FCT a l’estranger. Els alumnes que volien i podien passar 30 dies fora ho feien en una empresa estrangera. I així vam començar a utilitzar les beques Erasmus.  Era més fàcil trobar una empresa estrangera per fer les pràctiques que no pas trobar un allotjament durant aquell període, per la qual cosa ens feia falta una altra escola o centre  col·laborador amb qui tenir reciprocitat en els serveis oferts i rebuts.

I així, a la nostra Escola Agrària d’Alfarràs hem aconseguit i mantingut bons contactes amb centres d’Itàlia, Finlàndia i Suècia.

Així doncs, en aquests més de 30 anyss els nostres alumnes han vist nous horitzons, altres maneres de treballar la terra i, sobretot, altres filosofies d’entendre la vida, la qual cosa els ha sorprès i ha ajudat a formar-se com a tècnics i com a persones.

Els nostres alumnes sempre s’han sentit més com a casa a països com Itàlia, país molt ric des del punt de vista agrari i amb una manera de fer creativa, lliure, tolerant però poc corporativa i amb una disciplina similar a la nostra.

En canvi en els països nòrdics se sentien més controlats però acabaven reconeixent i valorant molt la disciplina i la seva responsabilitat a l’hora de treballar.

La cultura d’un país s’observa al carrer i es palpa veient el dia a dia, i aquesta és la immersió cultural que han fet tots i cada un dels nostres alumnes quan han estat a l’estranger. La nostra escola està molt orgullosa d’obrir aquesta finestra al món dels nostres alumnes perquè puguin millorar ells i el seu entorn.