HOTEL D’INSECTES I DE FAUNA AUXILIAR

Aquest és un allotjament de diferents insectes pol·linitzadors i depredadors de plagues.

La infraestructura creada pretén acollir a diversa fauna que col·labora en dur a terme les tasques de control biològic i de quallat dels fruits de la finca.

Els diferents refugis estan dimensionats en funció del tipus d’insectes que es poden instal·lar:

• L’espècie pol·linitzant que s’allotja és l’Osmia cornuta. És un tipus d’abella de mida superior a l’abella de la mel (Apis mellifera) amb una capacitat de fecundar un nombre de flors més elevada.

• Les espècies per al control biològic de plagues són del gènere:
    • Sírfids
    • Marietes
    • Crisopes
    • Parasitoides

PLÀNOL DE L’EXPLOTACIÓ

Exposició de les parcel·les productives que es troben en producció agrària ecològica a l’Escola Agrària d’Alfarràs.

És una mostra gràfica on s’indiquen cadascuna de les parcel·les agrícoles que presenta la finca de 20 ha de l’escola. L’explotació es troba certificada pel Consell Català de Producció Agrària Ecològica.

Els cultius més representatius són:

• Fruita seca
    • Ametlla
    • Noguers
  • Cereal d’hivern
    • Ordi
    • Adob en verd (Veça/Civada)
  • Cultius hortícoles
    • Horta d’hivern
      • Enciams
      • Bledes
      • Cebes