Èxit en la Jornada en línea de Fructicultura 2021

L’Escola Agrària d’Alfarràs va organitzar el 19 de febrer la segona Jornada de Transferència Tecnològica en línia de Fructicultura, essent un èxit de convocatòria i organització.

Podeu visualitzar-la aquí:

Vídeo de XIV JORNADA DE FRUCTICULTURA

Els assistents van poder aprendre amb de les ponències que es van centrar fonamentalment en 2 eixos:

1er eix- Els problemes generats per la desaparició d’alguns productes fitosanitaris:

La Lídia Sans i la Núria Rius van fer una valoració de les diferents estratègies fitosanitàries, repassant les principals plagues i malalties dels nostres cultius. Actualment ens trobem en una manca i ineficàcia de matèries actives que puguin afrontar-les.
L’Anna Salamero va explicar els mecanismes i requisits per a l’autorització de substàncies i ha repassat els usos menors, els usos secundaris i les autoritzacions excepcionals i especials de productes fitosanitaris.

2n eix La incorporació de noves tècniques de sistemes de reg.

Josep Rufat va parlar de l’eficiència de la utilització de l’aigua de reg a nivell de parcel·la tenint en compte el conreu, el sòl i el sistema de reg. Ha posat com exemple les experiències dutes a terme al Canal d’Urgell per avaluar la possibilitat de fer el canvi de reg a tesa a reg localitzat, els seus avantatges i els seus inconvenients.
Antonio Juanes va fer una anàlisi de les línies de finançament de les infraestructures de regadius com a motor de desenvolupament agrícola i social.
Amb la colaboració de Fernando Soler van presentar el Projecte de modernització per millorar la xarxa de reg del Canal de Pinyana.

Des de l’Escola Agrària D’Alfarràs volem agrair la participació del tots els ponents i als assistent.