Les comunitats d’aprenentatge

Què són?

És un projecte basat en un conjunt d’actuacions educatives d’èxit dirigides a la transformació social i educativa. Aquest model educatiu està en consonància amb les teories científiques a nivell internacional que destaquen dos factors claus per a l’aprenentatge en la societat actual: les interaccions i la participació de la comunitat.

Les comunitats d’aprenentatge impliquen a totes les persones que de forma directa o indirecta influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels infants, incloent a mestres, familiars, amics i amigues, veïns i veïnes del barri, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals, persones voluntàries, etc…

El projecte, que va començar en l’educació obligatòria el 1995, té actualment més de 120 comunitats d’aprenentatge.

Degut al seu èxit, s’han estès a nivell internacional, duent-se a terme en centres educatius a Brasil, i s’han estudiat dins del sisè programa del Marc d’Investigació de la Unió Europea INCLUD-ED com una actuació d’èxit per al foment de la cohesió social a Europa a través de l’educació (CREA, 2006-2011). Partint dels somnis de tota la comunitat educativa i a través del diàleg i la ciència, aquest projecte transformador està arribant a un doble objectiu: superar el fracàs escolar i millorar la convivència.

“Per educar un infant cal tot el poble”

(Proverbi Africà)