Famílies

El contacte entre famílies i equip educatiu és molt pròxim, ja que és una escola molt petita i aquest fet permet tenir un tracte més íntim amb cada família. Aquest és un aspecte molt important per l’escola, ja que d’aquesta manera resulta molt més fàcil informar, preguntar i explicar les observacions personals de cada infant.

A El Menut s’utilitzen diferents vies de comunicació amb les famílies:

• Reunions de tot l’equip educatiu i les famílies: Una al juliol per parlar del període d’acolliment i una al setembre per explicar el funcionament general del curs.
  • Entrades i sortides: El contacte diari amb les famílies a l’hora d’entrada i recollida dels infants és de vital importància.

• Trobades amb les famílies: Es proposa una entrevista a principi de curs per tal de conèixer els canvis que s’han produït durant les vacances i per tenir una primer contacte amb les famílies que inicien l’estada a El Menut. De cara a mitjans de curs es realitza una trobada amb cada família per parlar de l’evolució de l’infant, necessitats i possibles dubtes i aclariments. A part de les trobades pactades, se’n poden realitzar d’extraordinàries si les famílies o l’equip educatiu ho requereixen.

• Informes: És un recurs que s’utilitza a l’escola per tal de recollir i transmetre la informació dels progressos i evolució dels infants a cada família. S’elaboren dos informes al llarg del curs: un a finals del primer trimestre per avaluar el procés d’adaptació i l’altre, a final de curs, per recollir els progressos dels infants al llarg de tot el curs.
  • Dinantia: És l’aplicació que l’escola utilitza com a canal principal d’informació amb les famílies. En aquesta aplicació només hi tenen accés les famílies actuals de cada curs i possibilita enviar i rebre tota la informació necessària d’una manera senzilla, ràpida i segura.