Col·laboració entre l’Institut Teresa Pàmies i el CRE ONCE Barcelona

El trimestre passat van tornar a començar les activitats presencials a la seu del CREDV-CRE ONCE Barcelona dirigides als alumnes que cursen educació infantil, primària i secundària. Serà, entre d’altres, en aquestes ocasions, en les quals, començarem a emprar els plànols amb relleu que ens van fer el curs passat els alumnes de l’Institut Teresa Pàmies. En aquest article, expliquem el procés:

Durant el curs 2021-2022 l’Institut Teresa Pàmies va participar en el Programa d’innovació pedagògica “Recerca, creació i servei”, junt amb 8 centres més de Catalunya. En aquesta notícia, podeu veure més informació al respecte:

Ens van proposar a nosaltres com a entitat i, durant els primers mesos del curs passat, professionals d’ambdós centres vam estar preparant el projecte per desenvolupar-lo al tercer trimestre.

El passat mes d’abril els més de 20 alumnes de quart d’ESO que van triar fer aquest projecte, van conèixer el repte que els vam proposar: fer una maqueta accessible de l’edifici del CRE ONCE Barcelona. Va ser una proposta de les nostres companyes tècniques de rehabilitació.

El 27 d’abril de 2022 van venir a la seu del CREDV-CRE ONCE Barcelona a gaudir d’una jornada de sensibilització i treball enfocada al repte, en la que van realitzar diferents activitats: coneixement i escriptura en Braille, tècnica de desplaçaments en interior, etc., i després van tenir una estona per parlar del repte i fer les tasques necessàries. Van poder prendre mides, notes i dibuixar com eren les plantes, les portes i elements de referència, etc. Les companyes van anar parlant amb els diferents grups i expressant elements clau a tenir en compte.

Des de l’abril fins a principis de juny, els alumnes van dedicar 4 hores setmanals al projecte. Es van dividir en 5 grups per fer cadascun algunes de les plantes de l’edifici.

Uns dies abans de finalitzar el projecte, tres professionals del CREDV- CRE ONCE Barcelona, vam anar a l’institut. Allà vam tenir una hora per anar veient el projecte de cada grup i suggerir algunes modificacions. Ens va sorprendre molt i va ser genial veure a l’ordinador els projectes quasi finalitzats.

Amb tots els retocs i les millores fetes, el dia 16 de juny van anar a imprimir i tallar el material al Punt Multimèdia FAB Casa del Mig.

El darrer moment del projecte també va ser molt especial. La professora de l’institut que va liderar el repte durant tot el procés ens va portar el resultat a la seu del CREDV-CRE ONCE Barcelona. Va ser molt emocionant veure plasmat tot l’esforç i la feina dels participants en 5 plànols en relleu, amb la llegenda en Braille.

Ja s’estan començant a emprar i per ara, ens estan donant molt bons resultats, tant amb infants com també amb persones adultes.

No podem finalitzar aquest article sense agrair a tots els professionals dels dos centres l’ajuda que ens han donat per tirar-lo endavant. Un gran reconeixement per a l’alumnat que va assumir aquest repte amb molt respecte, interès i implicació i, en darrer lloc, als professionals del Punt Multimèdia Casa del Mig que van aportar tots els seus recursos, coneixement i implicació per tal que el resultat fos l’esperat.